19 مارس 2024 - 14:52

غار نخجیر از طریق مزایده به شرکت توسعه عمران دلیجان واگذار شد

5 فوریه 2019 - 08:00 dsfr.ir/l102i

غار نخجیر از طریق مزایده به شرکت توسعه عمران دلیجان واگذار شد
wikimedia.org
غار نخجیر

غار نخجیر از طریق مزایده به شرکت توسعه عمران دلیجان واگذار شد مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی با اشاره به واگذاری مدیریت غار نخجیر به بخش خصوصی گفت: مزایده بر اساس شرایط قانونی برگزار شد و شرکت توسعه عمران دلیجان که مبلغ پیشنهادی بالاتری نسبت به سایرین ارائه کرده بود، صاحب امتیاز در این مزایده شد.

علیرضا ایزدی مدیرکل میراث فرهنگی این استان درخصوص واگذاری غار نخجیر شهرستان دلیجان گفت: برای واگذاری غار نخجیر به بخش خصوصی براساس آگهی مزایده هر کس توانایی مدیریت داشته باشد، می تواند در این مزایده شرکت کند.

این مزایده با چاپ 4 مرحله در نشریات کشوری اطلاع رسانی شد و با حضور مدیر کل میراث فرهنگی، رئیس حراست، ذیحساب، معاون گردشگری، معاون توسعه مدیریت و 4 شرکت معتبر شرکت کننده در مزایده مذکور تشکیل و بعد از بازگشایی پاکات نتیجه مزایده اعلام شد.

 در پایان جلسه شرکت توسعه عمران دلیجان جهت اجاره غار نخجیر برنده مزایده اعلام شد.

غار نخجیر در ۱۰ کیلومتری شهرستان دلیجان حد فاصل جاده ارتباطی دلیجان به شهر نراق واقع شده و با قدمتی بیش از ۷۰ میلیون سال، از عجایب خلقت الهی است.

 این جاذبه گردشگری طبیعی ملی، حکایت های چند میلیون ساله و جلوه های بی نظیر و منحصر به فردی از شکوه غارهای آهکی (دومین غار آهکی جهان با بیش از ۹۵% آهک خالص) را فراروی بیننده قرار می دهد.

 محوطه درونی این مجموعه کریستالیزه و دارای تزئینات بلوری و اسفنجی در کف، دیوارها و سقف است که از ناب ترین نمونه های موجود در غارهای جهان محسوب می شود.

غار چال نخجیر دلیجان، گنجینه ای از تاریخ زمین و تابلویی زیبا است، که هنوز بخش هایی از آن ناشناخته مانده است و همواره اعجاب و شگفتی گردشگران را برمی انگیزد.

« دنیای سفر » این نوشته را از « میرث آریا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1