18 آوریل 2024 - 19:16

صنایع دستی پل ارتباط تهران - توکیو

30 ژانویه 2019 - 14:00 dsfr.ir/4i1nx

صنایع دستی پل ارتباط تهران - توکیو
kojaro.com
صنایع دستی

به منظور ترویج و توانمند سازی زنان در حوزه صنایع دستی، ایران با همکاری بنیاد صلح ساساکاوی ژاپن همایش و کارگاه بین المللی برگزار می کنند.

نشست پویا محمدیان معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بنیاد صلح ساساکاوای ژاپن با هدف بررسی موضوعاتی مانند برگزاری همایش و کارگاه های بین المللی، ترویج و توانمند سازی با محوریت زنان و صنایع دستی در حوزه صنایع دستی با مشارکت هنرمندان دو کشور برگزار شد.

در این نشست مقرر شد 16 جولای همزمان با تیر ماه سال آینده نشست مشترک با حوزه زنان و صنایع دستی و کارگاه های آموزشی مرتبط با حضور هنرمندان، صنعتگران و فعالان صنایع دستی دو کشور در حوزه های تولید، طراحی و فروش برگزار شود.

بررسی چگونگی برگزاری جلسات مشترک و بررسی و انتقال تجربیات دو کشور و در نهایت جمع بندی نتایج برای توسعه صنایع دستی از دیگر محورهای این نشست بود.

در راستای برگزاری این رویداد مشترک بازدید از دو شهر صنایع دستی نیز از سوی معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشورمان پیشنهاد شد که در صورت امکان در برنامه پایانی قرار می گیرد.

همکاری معاونت صنایع دستی ایران با این بنیاد از مردادماه سال جاری آغاز شد؛ بنیاد صلح ساساکاوای در ایران با هدف فراگیری و اشاعه صلح و حضور اجتماعی زنان شناخته شده است، این بنیاد پیش از این با معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، وزارت امور خارجه و کتابخانه ملی ایران نیز همکاری داشته است.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایرنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1