18 آوریل 2024 - 18:05

نوآوری مهمترین مزیت شهر ملی نمد است

19 ژانویه 2019 - 10:00 dsfr.ir/ay0p3

نمد بافی

سرپرست دفتر توسعه و ترویج معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: طی سالهای گذشته هنرمندان توانمند شهرکردی با نوآوری و به روزرسانی محصولات نمدی توانسته اند این شهر را بعنوان شهر ملی نمد به ثبت برسانند.

حسین خواجه بیدختی روز پنجشنبه در آئین نکوداشت ثبت 'شهرکرد، شهر ملی نمد' افزود: شهرکرد دارای ویژگی ها و ظرفیت های بسیاری در حوزه تولید نمد است که اگر از این ظرفیت ها بخوبی بهره گیری شود بی شک می توان در ثبت این شهر بعنوان شهر جهانی نمد نیز موفق عمل کرد.

با وجود ظرفیت برخی دیگر از مناطق کشور در حوزه تولید نمد اما مهمترین عامل برای ثبت شهرکرد بعنوان شهر ملی نمد، نو آوری و مصرفی کردن نمد است و امید می رود تداوم این پویایی را در این هنر صنعت شاهد باشیم. 

اهمیت نمد در این استان بخوبی تبیین شده و با توجه به وفاق و همدلی شکل گرفته در این حوزه چشم انداز روشنی برای صنعت نمد در استان ترسیم می شود.

شهردار شهرکرد نیز در این آئین اظهار داشت: تاکنون جلسات بسیاری در راستای پاسداشت و نکوداشت هنر صنعت نمد در شهرکرد برگزار شده و تمام تلاش خود را برای حفظ این جایگاه به کار گرفته ایم.

نورالله غلامیان با تاکید بر اهمیت نگاه فرهنگی در مدیریت شهری افزود: گرچه در یکی دو دهه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از مسائل میراث فرهنگی غافل بودیم، اما امروز نگاهمان به مدیریت شهری، فرهنگی و اجتماعی شده و مسائل فرهنگی در اولویت موضوعات قرار گرفته است.

اگر بدنبال سلامت فرهنگی شهروندان نباشیم طرح های عمرانی چند میلیاردی اثرگذاری خود را نخواهد داشت از همین رو با پاسداشت هویت و گذشته شهر خود می توان سلامت فکری را در جامعه تقویت کرد.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایرنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.

دیدگاه ها

  • ناشناس 15 می 2020 - 13:01

    نمد بافی نیست نمد مالی است.

1