19 مارس 2024 - 09:55

۲۵ شهر برگزیده مسافران جهان در سال ۲۰۱۸

16 ژانویه 2019 - 08:00 dsfr.ir/6y87d

۲۵ شهر برگزیده مسافران جهان در سال ۲۰۱۸
flytoday.ir
پاریس

در فهرست وبسایت تریپ ادوایز از برترین مقاصد توریستی ۲۰۱۸، پاریس با با وجود ناآرامی های اخیر همچنان در صدر ایستاده است و استانبول جایگاه خود را در میان ۱۰ مقصد برتر حفظ کرده و همچنین نامی از شهرهای ایرانی در این فهرست دیده نمی شود.

وبسایت معروف تریپ اوایزر شامل اطلاعات مفیدی درباره هتل ها، رستوران ها، اقامت گاه های مختلف و همه چیز در رابطه با سفر است. این سایت بر اساس نظرات میلیون ها نفر از کاربران خود اقدام معرفی ۲۵ مقصد گردشگری برتر سال ۲۰۱۸ است. با توجه به محبوبیت این سایت نزد گردشگران بین المللی این فهرست می تواند تاثیرگذاری فراوانی در انتخاب مقصد گردشگران در سال ۲۰۱۹ میلادی نیز داشته باشد. 

پاریس: گرچه پاریس بویژه در ماه های پایانی سال ۲۰۱۸ شاهد ناآرامی ها و اعتراضات خیابانیجلیقه زدها بود اما جایگاه این شهر نزد گردشگران حفظ شده و رتبه نخست شهرهای جهان را از سوی کاربران تریپ ادوایزر به خود اختصاص داده است. پاریس که در سال ۲۰۱۸ میزبان نزدیک به ۱۷.۵ میلیون گردشگر بود، مقصدی ایده آل با جاذبه های متعدد از برج ایفل و طاق نصرت و موزه لوور تا رستوران های فوق العاده و صدها جاذبه فرهنگی، هنری و گردشگری دیگر است که به فرصت زیادی برای بازدید از همه آنها نیاز خواهید داشت. 

لندن: لندن را می توان محل تلاقی تاریخ با هنر، مُد و غذاها دانست. سپری کردن یک روز فوق العاده در لندن می تواند برای هر فرد متفاوت باشد. عاشقان فرهنگ نباید بازدید از موزه تیت مادرن و اوپرای رویال هاوس را از دست دهند. برای طرفداران مد و لباس، خیابان آکسفورد بهترین مکان خواهد بود و عاشقان کتاب و موسیقی نیز بهتر است فرصت بازدید ازخیابان اَبی رُد و موزه شرلوک هولمز را از دست ندهند. 

رُم: شهر تاریخی رُم ایتالیا یک روزه ساخته نشده و مطمئنا بیش از یک روز برای تماشای این شهر تمام نشدنی نیاز دارید. این شهر در واقع کلاژی رنگارنگ از میدان ها، بازارهای روباز و همچنین محوطه های تاریخی چشمگیر است که از آن جمله می توان به فواره تروی، کلوسئوم، پانتئون (معبد رومی) اشاره کرد. در این شهر می توانید به یادماندنی ترین غذاهای عمرتان را نیز تجربه کنید. 

بالی: پس از سه شهر اروپایی نوبت یه شهر زیبای بالی در اندونزی می رسد که در فهرست برترین مقاصد گردشگری جهان از نگاه کاربران تریپ ادوایزر قرار گیرد. این شهر که از آن با نام بهشت اندونزی یاد می شود حسی رویایی به بازدیدکنندگان القاء می کند. سواحل زیبا، جنگل های انبوه و برگزاری فستیوال های شاد در این شهر از جمله جذاب ترین اتفاقاتی است که کاربران در نظرات خود درباره بالی به آن اشاره کرده اند. 

کرت: کرت به عنوان بزگترین جزیره یونان نه تنها زادگاه پادشاه خدایان المپ نشین است، بلکه از آن به عنوان خاستگاه تمدن مدرن اروپایی یاد می شود. این جواهر مدیترانه ای غنی از تاریخ باستانی و اسطوره ای در بقایای کهن و جاذبه های فرهنگی اش است. قدمت بقایای مالیا در جزیره کرت به سال ۱۹۰۰ پیش از میلاد می رسد و گفته می شود زئوس، پادشاه خدایان و فرمانروای اساطیر یونانی در غاری در کوه خدایان (ایدا) متولد شده است. 

بارسلون: بارسلون شهری سورئال است، جایی که سالوادور دالی نقاش بزرگ اسپانیایی مدت زیادی در آن زندگی کرد و آنتونی گائودی معمار کاتالونیایی و بزرگ ترین معماران دو قرن اخیر، بسیاری از ساختمان های باشکوه آن را طراحی کرده است. بارسلون که مهم ترین شهر توریستی اسپانیاست هر روز با اقبال جهانی بیشتری از سوی گردشگران رو به رو می شود. اسپانیا در سال ۲۰۱۸ برای اولین بار، جای آمریکا در مکان دوم پربازدیدترین کشورهای جهان را گرفت. 

پراگ: شهر زیبای پراگ در کشور جمهوری چک برای کسانی که می خواند خود را غرق در فرهنگ کنند پیشنهادی فوق العاده است. شما یک روز کامل، تنها برای بازدید از قلعه تاریخی پراگ زمان نیاز خواهید داشت. میدان قدیمی و سالن قدیمی شهر به همراه زندگی در شب از جمله چندین و چند جاذبه مهیج در این شهر زیبای اروپایی است.

مراکش: شهری که شاید خیلی بیش از این در فهرست های مقاصد گردشگری ندیده باشید. یکی از شهرهای کشور مراکش که به سبب قرمز بودن تمامی ساختمانها و بناها، شهر سرخ (حمرا) نیز نامیده می شود. شهری جادویی با بازارها، باغ ها، کاخ ها و مساجد چشم نواز. منطقه تاریخی مدینا و باغ زیبای ماجوریل که دارای موزه ای برای هنرهای اسلامی نیز هست از جمله جاذبه های این شهر رنگارنگ و زنده است. 

استانبول: مساجد، بازارها و حمام های ترکی در استانبول، مقاصدی است که می تواند به راحتی روزهای سفرتان به این شهر را به خود اختصاص دهد. معماری چشمگیر استانبول در بناهایی چون مسجد سلطان احمد (مسجد آبی) تجلی یافته است. این مسجد از بسیاری از نقاط شهر قابل مشاهده است. مسجد آیاصوفیه، کاخ توپکاپی، بازار بزرگ استانبول، برج گالا و... از جمله دیگر دیدنی های این شهر اروپایی-آسیایی است. 

نیویورک: بازدید از تمام دیدنی های نیویورک در یک سفر تقریبا غیرممکن است، به جای آن می توانید از مهم ترین جاذبه های آن شامل ساختمان امپایر استیت، مجسمه آزادی، سنترال پارک و موزه هنر متروپولیتن و همچنین کتابخانه های شهر دیدن کنید. نیویورک در سال ۲۰۱۸در مجموع میزبان پیش از ۱۳ میلیون توریست بوده است. 

در فهرست وبسایت تریپ ادوایزر از برترین مقاصد گردشگری جهان در سال ۲۰۱۸، پوکت در تایلند، هانوی در ویتنام، سیم ریپ در کامبوج، جامائیکا، شهر پلایا دل کارمن در کشور مکزیک، لیسبون پرتغال، دوبی در امارات، توکیو پایتخت ژاپن، کاتماندو در نپال، هنگ کنگ در چین، غردقه مصر، دهلی نو در هند، شهر تاریخی کاسکو در پرو، ریودوژانیروی برزیل و سیدنی استرالیا در رتبه های ۱۱ تا ۲۵ جای گرفته اند.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایسنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1