19 مارس 2024 - 05:47

نمایشگاه کشف مرده ها در مصر برگزار شد

13 ژانویه 2019 - 08:00 dsfr.ir/c7934

نمایشگاه کشف مرده ها در مصر برگزار شد
sinapress.ir
موزه مصر

رئیس بخش موزه های مصر با اشاره به برگزاری نمایشگاه باستانی موقت با نام «کشف مرده ها» برای اولین بار در این کشور، از نمایش 15 جمجمه مومیایی شده با قدمت 6000 سال خبر داد.

«صباح عبدالرزاق» افزود: این نمایشگاه در نوع خود منحصر به فرد است و برای اولین بار 15 جمجمه مومیایی شده از جنسیت و رده سنی متفاوت که از مناطق مختلف از جمله الکوامل، بیت علام در سوهاج، نقاده در استان المنیا و کوه های اسوان کشف شده را به نمایش می گذارد.

یکی از آثار این نمایشگاه شامل یک جسد بزرگ مومیایی شده در منطقه وادی الکوبانیه استان اسوان با یک لایه طلایی متعلق به دوران رومی ها است که دومین جسد بزرگ کشف شده با قدمت 21 هزار ساله در مصر به حساب می آید، این در حالی است که جسد اول در منطقه اخمیم استان صعید کشف شد.

این نمایشگاه جنبه آموزشی دارد و اهمیت باستان شناسی را در آثار قدیمی مصر برجسته می کند، زیرا مطالعه بقایای انسان در مراکز باستان شناسی می تواند اطلاعات مهمی در اختیار افراد قرار دهد.

نمایشگاه «کشف مرده ها»، چهار موضوع ارزیابی سن، جنسیت از طریق بررسی جمجمه ها، بیماری ها شایع در میان مردم آن روزگار، عملیات مومیایی کردن و اطلاعات درباره مکان کشف آثار باستانی را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهد.
این نمایشگاه تاریخی که در موزه آزادی مصر افتتاح شده است تا آخر ژانویه به کار خود ادامه می دهد.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایرنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1