18 مارس 2024 - 19:22

جشن شهر ملی نمد در شهرکرد برگزار می شود

12 ژانویه 2019 - 12:00 dsfr.ir/fc93n

جشن شهر ملی نمد در شهرکرد برگزار می شود
eravel.com
نمد بافی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: «تمهیدات لازم برای برپایی جشن شهر ملی نمد به میزبانی شهرکرد در آینده ای نزدیک اندیشیده شد.»

مهرداد جوادی مدیرکل میراث فرهنگی استان در نشست با شهردار شهرکرد، نماینده استانداری چهارمحال و بختیاری و نماینده فرمانداری شهرستان شهرکرد تأکید کرد: تولید نمد و محصولات جانبی آن از سالیان بسیار دور در شهرکرد سابقه دارد. تقویت روحیه خودباوری بین هنرمندان و فعالان این هنرصنعت در شهرکرد باید در دستور کار قرار گیرد.

معرفی حرفه و صنعت تولید نمد و محصولات جانبی آن در دنیا و برنامه ریزی برای افزایش صادرات این محصول به نقاط مختلف جهان از مهمترین برنامه های اولویت دار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری محسوب می شود.

براساس هماهنگی های صورت گرفته با شهرداری شهرکرد حدفاصل میدان فردوسی تا میدان ابوعلی سینا که محله و کوچه "نمدمال ها" در آن قرار گرفته به عنوان گذر صنایع دستی معرفی و نامگذاری خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: نصب بنر و انجام تبلیغات محیطی از سوی شهرداری شهرکرد، رونمایی و نصب المان های شهری، رونمایی از تمبر یادبود "شهرکرد، شهر ملی نمد"، برپایی نمایشگاه های تخصصی تولیدات نمدی و توزیع هدایا و اقلام تبلیغاتی نمدی از مهمترین برنامه های پیش بینی شده برای برگزاری جشن ملی نمد به شمار می رود.

استفاده از ظرفیت های مرتبط با تولیدات نمدی، معرفی و آموزش مصنوعات نمدی و شناسایی بازار فروش این هنرصنعت از برنامه های مورد نیاز در راستای تقویت هنر نمدمالی است.

ایجاد انگیزه بین هنرمندان و استفاده از تسهیلات اشتغالزایی کم بهره برای رونق هنر نمدمالی مورد توجه قرار دارد.

« دنیای سفر » این نوشته را از « میراث آریا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1