29 مارس 2024 - 15:21

بازگشت آثار قاچاق شده به اردن

5 ژانویه 2019 - 08:00 dsfr.ir/qd6n5

آثار قاچاق شده اردن

باستان شناسان اردنی اعلام کردند: کانادا 58 اثر باستانی قاچاق شده این کشور مربوط به دوران برنزی و امپراطوری روم را که در سال های 2016 و 2017 به صورت قاچاق وارد این کشور شده بود ،به اردن پس فرستاد.

اداره باستان شناسی اردن روز گذشته با صدور بیانیه ای اعلام کرد که آثار باستانی قاچاق شده اردن که نزد مقامات کانادایی توقیف شده بود وارد فرودگاه بین المللی امان شد.

آثار باستانی مذکور توسط یکی از شرکت های حمل و نقل مخصوص بسته بندی و حمل آثار باستانی که از استانداردهای بین المللی برخوردار است تحت نظارت مستقیم سفارت اردن در کانادا به اردن انتقال یافت.

آثار باستانی مذکور شامل 58 قطعه متشکل از ظروف سفالی، مجسمه های کوچک، وظروف شیشه ای با اندازه واشکال مختلف است.

بیانیه مذکور خاطرنشان ساخت، مقامات کانادایی در سال های 2016 و 2017 آثار باستانی اردن را به همراه مسافران حامل آنها که از امان وارد فرودگاه تورنتو شدند، توقیف و روز گذشته آنها را به دولت اردن پس دادند.

اردن کشوری تاریخی است که از مناطق باستانی از جمله شهر پترا و آثار باستانی «جرش » قلعه های عجلوان و ام قیس ، آمفی تئاتر رومانی فیلادلفیا، غار اصحاب کهف و دریاچه بحر المیت را در خود جای داده است.

همچنین در گذشته شهر تاریخی پترا پایتخت حکومت باستانی نَبَطی ها بوده است. این شهر باستانی در ۲۶۲ کیلومتری جنوب شهر امان پایتخت اردن ودر غرب راه اصلی بین این شهر و بندر عقبه واقع شده است.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایرنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1