28 مارس 2024 - 12:55

تنها راه اشتغال زایی توسعه گردشگری و برون سپاری است

2 ژانویه 2019 - 14:00 dsfr.ir/uo4ng

تنها راه اشتغال زایی توسعه گردشگری و برون سپاری است
ardabilchto.ir
توسعه گردشگری

رئیس فراکسیون گردشگری مجلس گفت: تنها راه برون رفت ما در بحث اشتغال، برون سپاری امور به بخش خصوصی است و در این حوزه، گردشگری می تواند به خوبی نقش ایفا کند.

شهاب نادری (10 دی ماه) در دومین همایش ملی گردشگری، هتلداری و صنایع دستی، بیان کرد: بودجه کشور نباید بر اساس نفت بسته شود و باید با افزایش ظرفیت در بخش های جذابی چون گردشگری، اقتصاد کشور را توسعه دهیم.

بخش گردشگری دارای ظرفیت های فراوانی است و می توان با بهره گیری از این ظرفیت ها در راستای توسعه کشور حرکت کرد.

نماینده مردم پاوه در مجلس اظهار امیدواری کرد که ثمره برپایی این نمایشگاه در جزیره قشم موجب رشد و توسعه صنعت گردشگری در جای جای ایران اسلامی شود.

امروز احتیاج به نشاط اجتماعی داریم و ملت ایران بزرگوار و زحمتکش هستند؛ ولی افرادی در کشور هستند که نمی خواهند مردم روی آرامش را ببینند اما ما به آنان چنین اجازه ای را نخواهیم داد.

نماینده مردم قزوین در مجلس و عضو فراکسیون مناطق آزاد مجلس گفت: هم افزایی بین دستگاه های مختلف اجرایی می تواند زمینه رشد و توسعه هر چه بیشتر ایران اسلامی و بخصوص مناطق آزاد و ویژه اقتصادی را رقم بزند.

سیده حمیده زرآبادی هم در این جلسه بیان کرد: متأسفانه گران بودن سفرهای داخلی موجب شده بسیاری از خانواده ها به سفرهای خارجی روی بیاورند که در نهایت موجب خروج ارز از کشور خواهد شد.

وی کاهش هزینه ها سفر را گامی اساسی در رشد و توسعه اقتصاد و صنعت گردشگری جای جای ایران اسلامی برشمرد و افزود: تکمیل زنجیره صنایع دستی و ایجاد حلقه های نهایی از جمله بازاریابی و فروش را عاملی مهم در انگیزه بخشی به صنعتگران صنایع دستی برشمرد.

استفاده از فناوری های نوین در بازاریابی و بازارهای اینترنتی و کسب وکار نوین به دلیل جذابیتی که دارند می توانند رونق گردشگری و صنایع دستی را دارند.

بسته بندی محصولات تولیدی، می توان ایجاد ارزش افزوده کرد تا هنرمند صنایع دستی هم بتواند به ادامه کار خود دلگرم شود و باید با ایجاد چنین ارزش افزوده هایی تولید صنایع دستی را به نحو چشمگیر ارتقا داد.

حوزه های بومگردی قشم و واحدهای در حال بهره برداری وضعیت مناسبی برای جزیره به ارمغان آورده و به نظر می رسد این ظرفیتی که در جزیره وجود دارد می تواند با یک هم افزایی، آینده روشنی را برای منطقه آزاد و مردم به وجود آورد.

وی استفاده از ظرفیت افراد بومی را در انجام بسیاری از امور شایسته قلمداد و اضافه کرد: استفاده از این افراد توانستن به تسریع اجرای طرح ها و پروژه ها در منطقه آزاد قشم کمک کند.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایسنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1