19 مارس 2024 - 09:24

تبدیل خوزستان به قطب بوم‎گردی کشور تا ۷ سال آینده

13 دسامبر 2018 - 12:00 dsfr.ir/vg7hg

بوم‎گردی

سرپرست معاونت گردشگری اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان گفت: براساس برنامه‎های پیش‎بینی‎شده، خوزستان باید تا هفت سال آینده به قطب بوم‎گردی کشور تبدیل شود.

جلسه هم اندیشی کمیته طبیعت گردی استان خوزستان با حضور نمایندگان ادارات کل منابع طبیعی و محیط زیست و نیز معاون گردشگری استان به دبیری اداره کل میراث فرهنگی در محل این اداره‎کل تشکیل شد.

این جلسه به منظور سیاست گذاری و هماهنگی در زمینه توسعه ی بوم گردی (اکوتوریسم) و ایجاد امکانات و تسهیلات لازم برای فعالیت کارگروه با همکاری دستگاه های عضو، برگزار و در آن طرح های گردشگری با محوریت بوم گردی در اراضی ملی و مناطق چهارگانه محیط زیست بررسی شد.

همچنین طی این جلسه با توجه به ظرفیت های بالای اکوتوریسم استان خوزستان، تنوع فرهنگی و میراث تاریخی، بر اشتغال زایی جامعه بومی و حفاظت از عرصه های طبیعی تاکید شد.

در این نشست سرپرست معاونت گردشگری اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان با تأکید بر نظر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور، مبنی بر ایجاد ۱۶ هزار شغل و دو هزار مرکز بوم گردی در کشور، بر همکاری سه ارگان برای توسعه پایدار گردشگری در مناطق طبیعی و برنامه ریزی برای تبدیل شدن استان خوزستان به قطب اکوتوریسم (بوم‎گردی) کشور تاکید داشت.

پیمان نبهانی با اشاره به این‎که بوم گردی بر اساس جغرافیای اقلیمی و قومی هر منطقه اشکال مختلفی دارد و بر این اساس استان خوزستان دارای جذابیت های منحصر به فردی است افزود: گردشگران در تجربه بوم‎گردی خود در خوزستان علاوه بر آشنایی با مهمان‎نوازی، سنت‎ها و آداب و رسوم مناطق مختلف استان می‎توانند از طبیعت بکر و متنوع لذت ببرند و آرامش منحصربه فردی را تجربه کنند.

اقامتگاه‎های بوم‎گردی باید در محیط بومی و طبیعی و با رعایت ضوابط زیست‎محیطی به نحوی که با بافت تاریخی، معماری بومی و منظر طبیعی منطقه و تعامل با جوامع محلی هم‎خوانی داشته باشند تاسیس شوند.

سرپرست معاونت گردشگری اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان عنوان کرد: براساس برنامه‎های پیش‎بینی‎شده در این معاونت، خوزستان باید تا هفت سال آینده به قطب بوم‎گردی کشور تبدیل شود و برای نیل به این هدف و براساس این چشم‎انداز برای سال ۲۰۲۵ میلادی، شعار «خوزستان پایتخت بوم‎گردی ایران» را پیشنهاد کرده‎ایم.

« دنیای سفر » این نوشته را از « خبرگزاری مهر » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1