19 مارس 2024 - 14:45

معادن متروکه نمک گرمسار قطب گردشگری درمانی کشور می شوند

13 دسامبر 2018 - 10:00 dsfr.ir/nm7ln

معادن متروکه نمک گرمسار قطب گردشگری درمانی کشور می شوند
mehrnews.com
معادن متروکه نمک گرمسار

معاون مدیرکل دفتر حفاظت سازمان جنگل ها بابیان اینکه احیا و بازسازی معادن متروکه به شکل سابق خود در دستور کار است، کفت: معادن متروکه گرمسار قطب گردشگری نمک درمانی کشور می شوند.

امیر مسعود جلالی ضمن بیان اینکه بحث احیا و بازسازی معادن یکی از موضوعاتی است که در سنوات اخیر به دلیل تخریب هایی که به منابع طبیعی وارد می کند، توجهات زیادی را به خود جلب کرده است، ابراز داشت: عمده معادن رهاشده اند و فکری به حال آن ها نمی شود طی سه چهارساله گذشته تجمیع افکار زیادی صورت گرفت تا بتوانیم با برنامه ریزی مناسب معادنی که عمر بهره برداری آن ها به اتمام رسیده و متروکه شده را به حالت طبیعی خود بازگردانیم.

وی بابیان اینکه در برخی معادن نظیر نمک عملاً پوشش گیاهی در آن مستقر نمی شود، اضافه کرد: با توجه به اینکه معدن نمک گرمسار درگذشته نیز پوشش گیاهی چندانی نداشت بنابراین برای بازسازی منطقه به شکل اولیه خودش بحث گردشگری این معدن را به طور جد دنبال می کنیم.

معاون مدیرکل دفتر حفاظت و حمایت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور ضمن بیان اینکه با هماهنگی های صورت گرفته و پیدا شدن سرمایه گذار، معدن نمک گرمسار کاملاً ویژگی و پتانسیل احداث منطقه گردشگری را دارد، ابراز داشت: با توجه به مفید بودن نمک برای بیماران تنفسی می توان معدن نمک گرمسار را به عنوان مکانی برای تفریح و نمک درمانی معرفی کرد که کار اجرایی آن آغاز و تا دو سال دیگر به بهره برداری خواهد رسید.

جلالی بابیان اینکه پروژه گردشگری معدن نمک گرمسار به عنوان طرح الگویی در کشور معرفی می شود، تصریح کرد: سال ۹۷ به همه استان های کشور تکلیف کردیم که برای دو الی پنج معدن متروکه برنامه احیا و بازسازی داشته باشند و بازدید از این معادن در دستور کار قرار دارد زیرا معتقدیم می توان معادن متروکه را برای کاهش اثرات سو زیست محیطی به حالت اولیه خود بازگرداند و از سوی دیگر از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده کرد.

وی با ابراز اینکه برنامه بازدید از طرح گردشگری زیرزمینی واقع در آرادان نیز در دستور کار است، گفت: با هماهنگی که منابع طبیعی و سرمایه گذار بخش خصوصی انجام داده است، منطقه گردشگری مناسبی برای آینده کشور می شود بنابراین دولت دست بخش خصوصی را باز گذاشت تا این عرصه ها را به اصل خودش بازگردانند.

« دنیای سفر » این نوشته را از « خبرگزاری مهر » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1