19 مارس 2024 - 06:19

16 درصد گنجایش قطارهای مشهد خالی است

12 دسامبر 2018 - 14:00 dsfr.ir/de5ll

قطارهای مشهد

مدیرکل راه آهن خراسان گفت: به طور میانگین 16 درصد از صندلی قطارهای مسافربری در مسیرهای ریلی منتهی به مشهد خالی است.

محمدهادی ضیایی مهر روز دوشنبه افزود: ضریب اشغال قطارها در طول هشت ماه گذشته سال جاری در مسیرهای مشهد به تهران و سایر شهرهای کشور به جز مسیرهای حومه ای به ترتیب 86 و 82 درصد بوده است.

وی مناسب ترین زمان برای پر کردن این گنجایش خالی را فصل غیرپیک سفر ذکر و بیان کرد: شرکت های مسافربری می توانند با ارایه بسته ارزان قیمت سفر به شکل «از مبدا تا مبدا» مسافران را جذب کنند؛ همچنین برخی شرکت ها در ایام غیرپیک بلیت هایی با 50 درصد تخفیف ارایه کرده اند.

مدیرکل راه آهن خراسان بسته از مبدا تا مبدا را افزون بر سفر ریلی شامل اقامت در هتل، گشت و گذار و سایر خدمات گردشگری ذکر و بیان کرد: شاید از این طریق 16درصد گنجایش خالی قطارها در مسیر خراسان پر شود.

وی ادامه داد: در همین چارچوب یکی از شرکت مسافربری به دنبال طرحی برای استفاده از ظرفیت های آستان قدس رضوی از قبیل تامین غذا از مهمان خانه حضرت رضا (ع) و استفاده از زائرسراهای ارزان قیمت موجود در مشهد است تا آن را در مجموعه خدمات از مبدا تا مبدا بگنجاند.

یکی دیگر از ظرفیت های مورد استفاده توافق شرکت های مسافربری با سازمان های بازنشستگی کشوری است زیرا بازنشستگان محدودیت زمان سفر ندارند که می توان با بهره گیری از این امکان نسبت به پر کردن ظرفیت های خالی قطارهای مشهد اقدام کرد.

پارسال 12 میلیون مسافر ورودی و خروجی از مسیر راه آهن خراسان جا به جا شدند.

از مجموع 10 هزار کیلومتر ظرفیت شبکه ریلی کشور یک هزار و 400 کیلومتر آن برابر 14 درصد در خراسان رضوی قرار دارد.

تراکم ریل در این استان نیز نسبت به گستره آن دو برابر میانگین کشوری است. سالانه 42 درصد قطارهای مسافربری کشور به مشهد رفت و آمد می کنند. 

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایرنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1