19 مارس 2024 - 13:00

نمایشگاه منطقه ای صنایع دستی در سمنان برپا شد

12 دسامبر 2018 - 12:00 dsfr.ir/iw89w

صنایع دستی

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: نخستین نمایشگاه منطقه ای صنایع دستی در مرکز استان سمنان به منظور معرفی ظرفیت های صنایع دستی این استان آغاز به کار کرد.

همایون جورابلو عصر دوشنبه در حاشیه افتتاح این نمایشگاه افزود: این نمایشگاه با حضور هنرمندان 10 استان کشور شامل استان های اصفهان، خراسان رضوی، کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان، البرز، تهران، گلستان، مازندران و سمنان برگزار شده است.

وی ابراز داشت: 100 هنرمند در قالب 65 غرفه در نخستین نمایشگاه منطقه ای صنایع دستی استان سمنان آثار و تولیدات صنایع دستی خود را ارائه کرده اند.

وی هدف از برپایی این نمایشگاه را معرفی، حمایت از صنعتگران و فروش صنایع دستی استان های مختلف کشور عنوان کرد و گفت: این نمایشگاه در خیابان امام (ره)، خیابان کهنه دژ، جنب مسجد صاحب الزمان، سرای نقش جهان (کاروانسرای جهان بانی) برپا شده است.

جورابلو هدف از برگزاری نمایشگاه در کاروانسرای سمنان را، معرفی این استان به عنوان استان کاروانسراها عنوان کرد.

وی خاطر نشان کرد: ارائه سوغات استان های مختلف و پخش موسیقی زنده هر شب از برنامه های جانبی تدارک دیده شده برای اولین نمایشگاه منطقه ای صنایع دستی در استان سمنان است.

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: در این نمایشگاه بافته های داری مانند جاجیم و گلیم، ساخته های هنری از جنس چوب، سفال و سرامیک و قلمزنی بر روی مس در معرض بازدید علاقه مندان گذاشته شده است.

علاقمندان می توانند 23 آذر جاری از ساعت 15 تا 22 از این نمایشگاه دیدن کنند. استان سمنان دارای چهار هزار و 500 هنرمند صنایع دستی است و این افراد در 52 رشته صنایع دستی مشغول فعالیت هستند.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایرنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1