19 مارس 2024 - 06:54

محدودیت های ورود به گرجستان چیست؟

8 دسامبر 2018 - 12:00 dsfr.ir/980ju

محدودیت های ورود به گرجستان چیست؟
mehrnews.com
گرجستان

برخی از منابع غیر رسمی و فعال در حوزه گردشگری و برگزاری تورهای سفر به گرجستان، تعدادی از شرایطی که ایرانی ها در صورت داشتن آنها از رفتن به گرجستان منع می شوند را اعلام کرده اند.

پیرو دیپورت شدن تعدادی از ایرانی ها در روز پنج شنبه هفته گذشته و ایجاد محدودیت برای سفر ایرانی ها به این کشور با وجود لغو روادید از سوی دولت گرجستان برای ایرانی ها، اما اتفاقات اخیر و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور موجب شده تا از ورود همه نوع مهاجر به کشور گرجستان جلوگیری شود از سوی دیگر این کشور قصد دارد تا در چند سال آینده به اتحادیه اروپا بپیوندد به همین منظور در حال تصمیم دوباره برای ورود اتباع کشورهایی است که با آنها لغو روادید انجام داده است.

با این وجود پیگیری از دفاتر خدمات مسافرتی و فعالان گردشگری در کشور ایران و گرجستان که در زمینه برگزاری تورهای گردشگری فعالیت می کنند، نشان می دهد که برخی منابع غیر رسمی تعدادی از عواملی که موجب می شود تا گردشگران ایرانی از سفر به گرجستان منع شوند، را اعلام کرده اند. از جمله اینکه؛

گردشگران ایرانی می توانند بدون ویزا وارد گرجستان شوند اما تنها تا ۴۵ روز اجازه اقامت در این کشور را دارند بنابراین اگر می خواهند بیشتر از این مدت بمانند باید نسبت به تمدید زمان اقامت خود اقدام کنند.

سوء سابقه برای افرادی که قبلا در کشور گرجستان ایجاد مشکل کرده اند، از جمله مواردی است که می تواند برای ورود دوباره آنها به این کشور ایجاد مسئله کند.

نداشتن ارز کافی برای گردش در شهرهای گرجستان نیز از مهمترین دلایلی است که موجب خواهد شد گردشگران این کشور سرگردان شده و دولت گرجستان نیز از ورود آنها جلوگیری کند.

اگر بنا به هر علتی مامور گذرنامه متوجه شود که فرد مورد نظر قصد ندارد دوباره به کشورش برگردد حتما ورود او را باطل خواهد کرد.

نداشتن برنامه سفر و مبهم بودن انگیزه سفر به گرجستان، داشتن پاسپورت جعلی و یا مدارک دیگر که جعل بودن آنها ثابت شود و نداشتن برنامه برای اقامت در هتل و یا نداشتن بلیت برگشت نیز به این عوامل اضافه می شود.

نه تنها دولت گرجستان بلکه دولت هیچ کشوری اجازه ورود افرادی که همراه خود مواد مخدر داشته باشند را به کشورشان نمی دهند بنابراین بسیار طبیعی خواهد بود که این افراد به مراجع قضایی معرفی و دیپورت شوند.

فعالان حوزه گردشگری اعلام می کنند که به صورت رسمی هنوز دولت و سفارت خانه های دو کشور مواردی را برای ممنوعیت ورود ایرانی ها به این کشور اعلام نکرده اند اما این موارد از جمله مواردی هستند که می توانند در برگشت مسافران به کشورشان نقش زیادی داشته باشند بنابراین باید مسافران تا حد لازم شرایط ورود به کشور دیگر را داشته باشند از جمله اینکه از تمکن مالی مناسبی برخوردار باشند و یا پاسپورت جعلی نداشته باشند.

از سوی دیگر اما در میان ایجاد محدودیت های جدیدی که گرجستان اعمال کرده برخی از افراد نیز دیپورت شده اند که دارای بیمه سفر، تمکن مالی و پاسپورت بدون مشکل بوده اند اما علت دیپورت شدن آنها معلوم نیست و این پیگیری توسط وزارت خارجه در حال انجام است. در این ارتباط سفارت ایران در گرجستان با انتشار پیامی، اعلام کرده است: «این نمایندگی بر اساس وظایف ذاتی خود در صیانت از حرمت اتباع کشورمان و سرمایه های مادی و معنوی هموطنان عزیز اقدامات مقتضی را در دستورکار قرار داده است و از مسیرهای دیپلماتیک موضوعات را پیگیری می کند.»

« دنیای سفر » این نوشته را از « خبرگزاری مهر » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1