29 مارس 2024 - 06:41

کتاب عکاس کانادایی در مورد ایران در موزه کتابخانه نیاوران رونمایی شد

2 دسامبر 2018 - 12:00 dsfr.ir/gi6or

کتاب عکاس کانادایی در مورد ایران در موزه کتابخانه نیاوران رونمایی شد
haks.roshd.ir
موزه کتابخانه نیاوران

دو کتاب مرتبط با ایران اثر «رولف بنی» عکاس مشهور کانادایی در موزه کتابخانه اختصاصی نیاوران برای نخستین بار رونمایی شد.

به گزارش مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، موزه کتابخانه اختصاصی این مجموعه در ادامه نمایشگاه های دوره ای و رونمایی آثار خود، این بار از دو جلد کتاب اثر «رولف بنی» عکاس مشهور کانادایی برای نخستین بار رونمایی کرد.

رولف بنی که از جمله چهره های برجسته تاریخ عکاسی جهان به شمار می رود در دو کتاب «پل فیروزه» چاپ شده در سال 1975 میلادی و «عناصر سرنوشت» چاپ شده در سال 1978 میلادی که در موزه کتابخانه نیاوران در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته به مسائل فرهنگی، روابط انسانی و همچنین معرفی مکان های دیدنی ایران پرداخته است.

این دو کتاب که به دنبال تقاضای بازدیدکنندگان برای نمایش کتاب های امضا دار موجود در این موزه به نمایش درآمده از جمله کامل ترین مجموعه های تصویری در نشان دادن ویژگی های فرهنگی، شیوه زندگی و اقلیم های متنوع جغرافیایی در ایران است و تصاویری از مناظر، بناها، آثار باستانی، مردم و فرهنگ ایران را شامل می شود. این کتاب به دو زبان فارسی و انگلیسی به چاپ رسیده است.

یکی از ویژگی های منحصر بفرد موزه کتابخانه اختصاصی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران که این فضا را از سایر کتابخانه های دیگر متمایز ساخته و آن را به فضای موزه ای مبدل کرده، وجود گنجینه ای ارزشمند از کتب اهدایی و امضادار از طرف سران کشورها، هنرمندان، شعرا و نویسندگان نامی از جمله پروین اعتصامی، علی نقی وزیری، منوچهر آتشی، جان اف کندی، والت دیزنی، جواهر لعل نهرو، رولف بنی، گریشمن و بسیاری از افراد سرشناس دیگر است.

علاقه مندان جهت بازدید از این آثار ارزشمند می توانند تا پایان آذر ماه از ساعت 8 تا 16 به موزه کتابخانه مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران واقع در میدان شهید باهنر (نیاوران) مراجعه نمایند و این مجموعه تا ساعت 17 فعال است.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایرنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1