23 آوریل 2024 - 22:29

بازی های بومی و محلی، ظرفیتی برای جذب گردشگر است

26 نوامبر 2018 - 14:00 dsfr.ir/pc4zg

بازی های بومی و محلی

رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی، محلی گفت: بازی های بومی محلی به دلیل اینکه ریشه در فرهنگ و آداب و رسوم ما دارد و بخشی از هویت و فرهنگ ما محسوب می شود، می تواند ظرفیتی برای جذب گردشگران خارجی نیز باشد.

'غلامرضا جعفری' افزود: گردشگری ملی را باید فعال کرد و اولویت را باید به تشکیل کلاس های مربی گری و شناسایی و موقعیت های گردشگری شهرستان گذاشت و جوانان خود را به عنوان سفیر قلمداد کرد.

هم اکنون وضعیت خاصی در کشور حاکم شده و ایران یکی از ارزان ترین کشورها برای جذب توریست تلقی می شود و از این رو تهدیدها باید به فرصت تبدیل شود . 
رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی با بیان اینکه باید ورزش سنتی و بازی های بومی و محلی به اهدافی که در حوزه گردشگری تبیین شده برسد اظهار داشت : گردشگران خارجی و داخلی ، استان یزد را به خاطر بعد مسافت آن کمتر می شناسند.

جعفری با بیان اینکه برای آشنایی بیشتر توریست ها باید در چارچوب یک برنامه منسجم، تمام اقوام و ارزش های حاکم را شناسایی و معرفی کرد ادامه داد: در همین راستا و برای عینیت بخشیدن به منویات مقام معظم رهبری، تمام دستگاه های مرتبط با امر فرهنگ، اهتمام ویژه ای به موضوع معرفی و ترویج ورزش های بومی محلی و سنتی دارند.

وجه قالب بازی های بومی و محلی، فرهنگ و میراث نامحسوس آن است که باید ما آن را با ترفندهای مختلف به نسل کنونی انتقال دهیم.
 
آنچه در شرایط کنونی مهم به نظر می رسد کارکرد آموزشی و تربیتی این بازی ها است، کارشناسان بر این باورند که این بازی ها با توجه به پیش زمینه های تاریخی خود نقش مهمی در زندگی و آموزش فرزندان دارند به همین دلیل خانواده ها باید از این امر مهم آگاهی داشته باشند.

یکی از کارکردهای بازی بومی و محلی نیز سرگرمی است اما به این معنا نیست که بچه ها در گذشته رها شده اند تا با بازی های بومی و محلی سرگرم شوند بلکه بازی بومی و محلی در گذشته، محلی برای یادگیری مهارت های زندگی بوده است، زیرا از طریق بازی، مهارت های بنیادی آموخته می شود و آموزش مهارت های زندگی نیز در دستور کار قرار می گیرد.

مرکز شهرستان 98 هزار نفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد. 

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایرنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1