19 آوریل 2024 - 10:59

رویداد صنعت گردشگری غذا در مشهد برگزار می شود

21 نوامبر 2018 - 14:00 dsfr.ir/l47ag

رویداد صنعت گردشگری غذا در مشهد برگزار می شود
kojaro.com
گردشگری غذا

مسئول برگزاری رویداد صنعت گردشگری غذا در مشهد گفت: رویداد صنعت گردشگری غذا ۷ تا ۹ آذرماه در هتل هما یک مشهد برگزار می شود.

آرزو رجب پور در نشست دومین نمایشگاه تخصصی گردشگری، صنعت غذا و شیرینی در خانه صنعت، معدن و تجارت استان اظهار کرد: صنعت غذا و گردشگری دارای اهمیت است و به نوعی سومین صنعت درآمدزای کل جهان است.

گردشگری غذا نیز در دنیا ۲۰۰ میلیارد دلار درآمد دارد و متاسفانه ایران در بخش غذای حلال و حضور آن در رنکینگ غذای حلال در ۱۰ کشور دنیا نیست و این امر بسیار قابل تامل است.

مسئول برگزاری رویداد صنعت گردشگری غذا در مشهد با بیان این که ما در کشور خود شاهد گردشگری و صنعت غذای تقویت شده ای هستیم، تاکید کرد: اما آنگونه که لازم است به آن پرداخته نشده است.

رجب پور خاطرنشان کرد: گردشگران عرب ۶ .۵ برابر گردشگران دیگر در ایران هزینه می کنند و این امر برای ما بسیار ارزش آفرین است. نمایشگاه صنعت غذا و گردشگری از ۷ تا ۹ آذرماه در هتل هما یک برگزار خواهد شد و در روز ۲۱ آذرماه سال جاری شاهد اختتامیه این نمایشگاه خواهیم بود.

مسئول برگزاری رویداد صنعت گردشگری غذا در مشهد اضافه کرد: در این دوره از برگزاری این نمایشگاه میزبان کشورهایی نظیر قزاقستان، تاجیکستان، افغانستان، پاکستان، بنین، ترکیه، قطر، عراق، کویت، مالزی و گرجستان خواهیم بود.

ما از تجار، رایزن های بازرگانی و اقتصادی این ۱۱ کشور دعوت به عمل آورده ایم و علاوه بر آن کنسولگری ۴ کشور همزمان در این نمایشگاه مستقر هستند.

وی اظهار کرد: همچنین در این نمایشگاه ۵۰ غرفه فعالیت دارند و در طول برگزاری این نمایشگاه خدمات ارائه می کنند.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایسنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1