29 مارس 2024 - 20:17

سینماها و گرمابه های متروکه پایتخت احیا می شوند

19 نوامبر 2018 - 10:00 dsfr.ir/e4735

سینمای قدیمی

قائم مقام معاونت برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهردار تهران گفت: سینماها و گرمابه های متروکه به منظور تأمین بخشی از فضاهای خدماتی در سطح مناطق و محلات پایتخت احیا می شوند.

امیر آریازند با اشاره به موضوع توسعه فضاهای فرهنگی و عمومی به عنوان یکی از محورهای برنامه سوم توسعه شهر تهران اظهارداشت: فضاهای شهروندی در پنج سال آینده در محلات و مناطق شهر تهران باید گسترش پیدا کند که استفاده از فضاهای آماده و مستعد برای تغییر کاربری یکی از راهکارهای این امر است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از سینماها و گرمابه هایی که در گذشته وجود داشته، در زمان فعلی متروک و بدون استفاده باقی مانده ادامه داد: فضاهایی مانند سینماها، گرمابه ها، باغ ها و خانه های تاریخی، فرصت خوبی برای ارائه خدمات به شهروندان است؛ در همین زمینه در برنامه سوم توسعه شهر تهران پیش بینی شده تا از این فضاها به منظور تامین بخشی از فضای خدماتی در سطح شهر استفاده شود.

در برنامه پیشنهادی سوم شهرداری موظف است به منظور ارتقای زیست پذیری، توسعه فضاهای عمومی مولد زیست سالم، پایدار و بهبود فضاها و خدمات شهری نسبت به متنوع سازی فضاهای عمومی شهری در چارچوب افزایش حضور و مشارکت فعال و عادلانه شهروندان در این فضاها اقدام کند و از این منظر می توان از فضاهایی مثل گرمابه ها و سینماهای متروکه بهره برد.

قائم مقام معاونت برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهردار تهران، همچنین جذب سرمایه گذار برای تغییر کاربری و احیای این فضاها را ضروری دانست و گفت: در برنامه سوم پیش بینی شده لایحه های قانونی در خصوص مشوق های مالیاتی و بیمه ای در روند احیا و بهره برداری بناهای تاریخی از سوی شهرداری به شورای شهر و سپس مجلس شورای اسلامی پیشنهاد تا زمینه برای جذب سرمایه گذار در این بخش فراهم شود.

شهر تهران نیازمند فضاهای استراحتگاهی، محله ای، فرهنگی و تفرجگاهی است تا بتواند شرایط بهتری را برای زیست شهروندان فراهم کند و در این راه باید از همه ظرفیت های معطل مانده شهر که می توانند در این راه مفید باشند استفاده کرد.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایرنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1