19 مارس 2024 - 06:59

افتتاح یازدهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و زیراندازهای سنتی یزد

15 نوامبر 2018 - 08:00 dsfr.ir/z543h

نمایشگاه سراسری صنایع دستی

یازدهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و دومین نمایشگاه تخصصی زیلو، حصیر و زیراندازهای سنتی در استان یزد کار خود را آغاز کرد.

شامگاه سه شنبه بیست و دوم آبان ماه 97 مراسم افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و دومین نمایشگاه تخصصی زیلو، حصیر و زیراندازهای سنتی یزد با حضور استاندار، معاون سیاسی امنیتی استانداری، مدیرکل و معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و جمعی دیگر از مسئولان استانی در محل دائمی نمایشگاه های استان یزد برگزار شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد در حاشیه افتتاح این نمایشگاه گفت: برای رونق صنایع دستی کشور علاوه برایجاد شهرک های تولید کننده صنایع دستی، اشاعه وترویج صنایع دستی باید تمرکز را روی شرایطی که بتوان این محصولات را در بازارهای داخلی و خارجی به فروش رساند، گذاشت.

سید مصطفی فاطمی از صنایع دستی به عنوان «میراث معنوی» و«هویت ملی» نام برد و گفت: صنایع دستی محصول خلاقیت و ابتکار هنرمندان در زمینه های مختلف است.

او ایجاد بازارچه های موقت ودائم در استان، برگزاری نمایشگاههای منطقه ای و استانی و حضور در نمایشگاههای بین المللی را از سیاست های فراهم کردن زمینه فروش صنایع دستی در بازارهای داخلی و خارجی عنوان کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با بیان اینکه در غرفه های یازدهمین نمایشگاه سراسری یزد انواع صنایع دستی نظیر ترمه، دارایی، سفال و سرامیک، حصیر، زیلو، معرق، مشبک، منبت، خاتم، احرامی، زری بافی، گیوه بافی و... ارائه می شود، تصریح کرد: برگزاری کارگاه های زنده در زمینه های زیلو، حصیر، سفالگری و .... از دیگر برنامه های این نمایشگاه است.

فاطمی هدف از برگزاری نمایشگاه یاد شده را ارائه دستاوردهای مختلف در زمینه صنایع دستی و تقویت خلاقیت و ابتکار هنرمندان در زمینه های هنرهای سنتی ذکر کرد و افزود: صنایع دستی به علت ایجاد اشتغال و سادگی تکنیک می تواند موجب رونق صنعت گردشگری شود.

برای استفاده کامل از نیروی انسانی در روستاها و نیروی انسانی فعال بیکار در شهرها، بهتر است سرمایه گذاری در رشته های صنایع دستی باشد، چراکه این گونه فعالیت ها از دیر باز منبع درآمد مهمی در کشور بوده است.

یازدهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی استان یزد در دو بخش بازرگانی و تخصصی فعالیت خود را آغاز کرده است که در بخش تخصصی به معرفی زیلو، حصیر و زیراندازهای سنتی پرداخته و در بخش بازرگانی دیگر رشته های صنایع دستی معرفی و ارائه می شود.

در این نمایشگاه هنرمندان و صنعتگران استان های سراسرکشور آثار هنری خود را در قالب 205 غرفه به معرض نمایش گذاشته اند.

« دنیای سفر » این نوشته را از « میراث آریا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1