29 مارس 2024 - 02:44

برپایی کنفرانسی با محوریت "راه ابریشم"

13 نوامبر 2018 - 16:00 dsfr.ir/431rd

استارتاپ راه ابریشم

در حاشیه سومین کنفرانس بین المللی «باستان شناسی و حفاظت راه ابریشم»، نمایشگاه کتاب و عکس های آثارِ قرار گرفته در راه ابریشم نیز به نمایش در می آیند.

بهروز عمرانی، سرپرست پژوهشگاه و دبیر اجرایی کنفرانس بین المللی باستان شناسی و حفاظت راه ابریشم با اعلام این خبر گفت: در نمایشگاه کتاب، کتاب های منتشر شده با موضوعاتی مانند «جاده ابریشم»، «کتاب تبریز ۲۰۱۸»، «چکیده مقالات کنفرانس» و «نظری بر کاروانسراهای ایران در سیستم سنجش از دور» به نمایش گذاشته می شود.

وی با بیان این که علاوه بر پوسترهای منتخب، نمایشگاهی نیز از عکس های بابک صدیقی از آثار قرار گرفته در راه ابریشم در ایران نیز نمایش داده می شود، توضیح داد: در کنار سخنرانی های برنامه ریزی شده برای دو روز ۲۳ و ۲۴ آبانماه که در کاروانسرای «یام» تبریز برگزار می شود، در روز ۲۵ آبان نیز شرکت کنندگان، مهمان دانشگاه هنر اسلامی تبریز خواهند بود که با بازدید از کارگاه های مرمتی آنجا و نشست علمی تجارب خود را به اشتراک می گذارند.

کنفرانس بین المللی باستان شناسی و حفاظت راه ابریشم توسط پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و با همکاری دانشگاه نانجینگ چین، دانشگاه هنرهای کاربردی وین و همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی برگزار شده است.

۲۷ پژوهشگر و متخصص موزه راه ابریشم (باستان شناس، معمار و مرمتگر) از کشورهای اتریش، آلمان، ایتالیا، چین، روسیه، رومانی و ازبکستان در این کنفرانس حضور دارند.

۹۲ چکیده مقاله فارسی و ۳۸ مقاله لاتین به دبیرخانه علمی این کنفرانس ارسال شده که شمار چکیده های پذیرفته شده فارسی برای تنظیم و ارسال اصل مقاله ها بالغ بر ۷۴ مورد است. باتوجه به آراء داوران در مجموع ۲۶ مقاله (۱۶ مقاله به زبان فارسی و ۱۰ مقاله به زبان لاتین) برای ارایه به کنفرانس در نظر گرفته شده است.

نخستین و دومین کنفرانس بین المللی باستان شناسی و حفاظت در امتداد جاده ابریشم به ترتیب در سال های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۵ در کشور چین برگزار شد.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایسنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1