19 مارس 2024 - 10:48

دومین نمایشگاه ساز خانه موسیقی برگزار می شود

6 نوامبر 2018 - 08:00 dsfr.ir/yq572

دومین نمایشگاه ساز خانه موسیقی برگزار می شود
persian.epochtimes.com
نمایشگاه موسیقی

دومین نمایشگاه ساز خانه موسیقی از 21 تا 25 آبان ماه در چهار سالن گالری خانه هنرمندان برگزار می شود.

رئیس کانون سازندگان ساز روز دوشنبه در نشستی خبری گفت: دومین نمایشگاه ساز خانه موسیقی در سه بخش سازهای ایرانی، سازهای ابداعی و سازهای غربی از ساعت 13 تا 20 روزهای برپایی، میزبان علاقه مندان خواهد بود.

فرمان مرادی افزود: در این نمایشگاه 50 غرفه برپا خواهد شد که نیمی از آنها سازندگان ساز شهرستان های مختلف هستند و توانایی بی نظیری در حرفه خود دارند.

از خانه هنرمندان خواستیم تا ویترین های این خانه را برای نمایش سازهای پیشکسوتان در اختیار ما قرار دهد و اکنون تنها دو ویترین برای این کار در اختیار ماست و از پیشکسوتان برای شرکت در این نمایشگاه دعوت می کنیم.

کانون سازندگان ساز بیش از یک هزار و 200 عضو دارد و این نمایشگاه نیز بخشی از برنامه های ماست که امیدوارم روزی شرایط آن فراهم شود تا بتوانیم آن را به صورت بین‎المللی برگزار کنیم.

به گفته وی، هم اکنون مشابه چنین نمایشگاه هایی در کشورهایی همچون آلمان برگزار می شود که تاثیر بسیاری در عرصه ساخت ساز دارد.
وی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا برنامه ویژه ای برای نمایش سازهای ابداعی محمدرضا شجریان وجود دارد یا خیر، گفت: سازهای استاد شجریان به اندازه کافی معرفی شده است بنابراین با توجه به فضای محدودی که در اختیار داریم بعید است چنین فضایی برای نمایش سازهای ابداعی وی فراهم شود.

اما می دانم اگر اکنون استاد شجریان حال مساعدی داشت قطعا شاهد حضور او در این نمایشگاه بودیم. تلاش کردیم این نمایشگاه در فضای بزرگ تری برگزار شود اما متاسفانه شرایط مالی اجازه این کار را نداد و امیدوارم در دوره های بعد بتوانیم شرایط برگزاری این نمایشگاه را در محیطی بزرگ تر فراهم کنیم.

حمیدرضا عاطفی مدیر اجرایی خانه موسیقی نیز در این نشست گفت: چندی پیش نمایشگاهی از سازهای ابداعی استاد محمدرضا شجریان برگزار شد که ما تصمیم داریم به بهانه برگزاری دومین نمایشگاه ساز، ویدئو کلیپی را آماده کرده و در قالب گرامیداشت این هنرمند برجسته موسیقی کشورمان در فضای نمایشگاه پخش کنیم.

در ادامه نشست، عضو هیات مدیره کانون سازندگان ساز خانه موسیقی ایران و دبیر هنری دومین نمایشگاه سازندگان ساز گفت: این گردهمایی در معاشرت سازندگان ساز و نوازندگان بسیار موثر است و می تواند منجر به دیدار هنرمندانی شود که شاید چندان یکدیگر را نمی شناسند. 
داریوش النجری افزود: حضور در این نمایشگاه یک رقابت سازنده است و همین که یک نمایشگاه با مشارکت این مجموعه در خانه هنرمندان به عنوان پاتوق اهالی هنر برگزار می شود می تواند اتفاق ارزشمندی باشد.

وی با بیان اینکه فضای جامعه در شرایط کنونی نگران کننده است، ادامه داد: با برگزاری این نمایشگاه سازندگان ساز از کارگاه ها و خانه های خود بیرون می آیند و شرایطی را پیش روی خود می بینند که می تواند دربرگیرنده تعاملات خوبی در عرصه تولید ساز باشد.

در ادامه این نشست خبری، بیاض امیر عطایی عضو هیات مدیره کانون سازندگان ساز خانه موسیقی نیز اظهار داشت: این نمایشگاه می تواند آغاز بسیار خوبی برای تعاملات سازندگان ساز باشد که بتوانند از راهنمایی های یکدیگر برای پیشبرد فعالیت خود بهره مند شوند.

عطا نویدی دبیر اجرایی نمایشگاه سازندگان خانه موسیقی نیز گفت: حدود یک سال مقدمات برگزاری نمایشگاه به طول انجامید، ما از خانه هنرمندان ایران بابت همکاری برای برگزاری این نمایشگاه قدردانی می کنیم.

به گفته وی، ساعت 15 روز 21 آبان افتتاحیه این نمایشگاه در سالن استاد شهناز خانه هنرمندان برگزار می شود که با توجه به برنامه ریزی های انجام شده، مخاطبان شاهد برنامه ای جالب توجه خواهند بود.

دبیر اجرایی دومین نمایشگاه ساز خانه موسیقی اظهار داشت: هنرمندان متقاضی شرکت در نمایشگاه علاوه بر حضور فعال در غرفه ها، بخش هایی از مراحل مختلف سازسازی را در حضور مخاطبان انجام خواهند داد.

همچنین برنامه هایی برای گفت وگوی مستقیم مخاطبان با هنرمندان شرکت کننده در نظر گرفته شده که متناسب با فضای نمایشگاه میزبان علاقه مندان موسیقی ایرانی خواهد بود.

نویدی یادآور شد: البته در این نمایشگاه، امکان فروش ساز نداریم اما شرایطی فراهم شده که حاضران در غرفه با ارائه کارت ویزیت خود بتوانند شرایطی را برای فروش سازهای شان فراهم کنند.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایرنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1