29 مارس 2024 - 15:21

کتابچه گردشگری 28 شهرستان خراسان رضوی تهیه می شود

3 نوامبر 2018 - 16:00 dsfr.ir/h70p3

کتابچه گردشگری

مسئول انتشارات و تولیدات فرهنگی اداره امور فرهنگی و روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی از تهیه و تدوین کتابچه گردشگری برای 28 شهرستان خراسان رضوی خبر داد.

مهدی ساعدی امروز ۱۰ آبان با اعلام این خبر افزود: پس از انتصاب مکرمی فر به عنوان مدیرکل در حوزه های مختلف کمیته هایی از جمله کمیته تولیدات فرهنگی و انتشارات و تبلیغات تشکیل شد.

او با بیان این که کمیته تولیدات فرهنگی و انتشارات به ریاست مدیرکل و 9 نفر عضو از مسوولین و کارشناسان واحد های مختلف تشکیل شده است، اظهار کرد: اولین مصوبه این کمیته، بررسی استراتژی عملکرد این کمیته در گذشته و مشخص نمودن چشم انداز برنامه های آینده بود. و دیگر مصوبات جلسه تولید کتاب محورهای گردشگری خراسان رضوی بود که این کتاب خراسان رضوی با تلاشی شبانه روزی قبل از اسفند ماه آماده و برای ایام نوروز 97 تولید و توزیع شد.

ساعدی ادامه داد: کتاب محورهای گردشگری خراسان رضوی در قطع پالتویی تولید و توزیع شده است.

او درباره محورهای گردشگری استان اظهار کرد: در این کتاب محوری های اصلی ازمشهد به 11 محور گردشگری در شهرستان ها مختلف استان معرفی شده است.

ساعدی با بیان این که نقاط گردشگری و بنای تاریخی در این محورها معرفی شده اند، گفت: هم چنین دراین کتابچه فاصله زمانی جاذبه های گردشگری و آثار تاریخی قید شده است.

هم چنین بوم گردی های درمحورهای گردشگری معرفی شده اند وبه بخشی از صنایع دستی، مشاغل سنتی و سوغات سفر این محور ها نیز پرداخته شده است.

مسئول انتشارات اداره امور فرهنگی و روابط عمومی اداره میراث فرهنگی خراسان رضوی ادامه داد: در دومین جلسه کمیته انتشارات استان برنامه های انتشاراتی این اداره کل در دو مرحله برنامه ریزی و پی ریزی شد.

او مرحله اول را انتشارات و تبلیغات مکتوب و مرحله دوم را انتشارات دیجیتال اعلام کرد و گفت: به علت کمبود اقلام اطلاع رسانی در اداره کل با قید فوریت مرحله اول در دستور کار قرار گرفت و مقرر شد برای هر شهرستان یک کتابچه گردشگری به دو زبان فارسی و انگلیسی برای معرفی کلیه پتانسیل ها و ظرفیت های شهرستان تهیه شود.

ساعدی با بیان این که کتابچه گردشگری برای 28 شهرستان استان در حال تدوین است، افزود: استفاده از ظرفیت های بومی و محلی در تهیه کتابچه یکی از اهداف ما بوده که جلسات متعددی با انجمن عکاسان و سینمای جوان هر شهرستان تشکیل شده و براساس تفاهم صورت گرفته در این جلسات، همکاری و استفاده از عکس های عکاسان و با ذکر نامشان است.

« دنیای سفر » این نوشته را از « میراث آریا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1