16 آوریل 2024 - 21:35
وزارت گردشگری مصر خبر داد:

کشف آثار باستانی جدید مربوط به رامسس دوم

27 اکتبر 2018 - 12:00 dsfr.ir/cl4wb

کشف آثار باستانی جدید مربوط به رامسس دوم
مقبره «رامسس دوم»
میراث تاریخی مصر

مقام های مصری به تازگی از کشف آثار باستانی جدیدی مربوط به «رامسس دوم» در منطقه عرب الحصن شهر المطریه در شرق قاهره خبر دادند.

به گزارش «دنیای سفر» در بیانیه ای که در صفحه رسمی وزارت آثار باستانی مصر در فیسبوک قرار گرفت، آمده است: تیم کاوش باستان شناسی دانشگاه عین شمس و فعال در منطقه عرب الحصن شهر المطریه در شرق قاهره، محل مخصوص برگزاری جشن ها در عصر رامسس دوم را کشف کردند که در داخل این منطقه واقع شده است.

وزارت آثار باستانی مصر افزود که کاوش های باستان شناسی این فصل پایان پذیرفت و علاوه بر کشف محل برگزاری جشن ها و مراسم رامسس، مجموعه ای از درگاه های متنهی شده به این مکان نیز به دست آمد تا صورت کاملی از این محل مشخص شود.

«ممدوح الدماطی» رئیس تیم کاوش باستانی در این باره گفت: این محل جدید و بی نظیر متعلق به دوران امپراتوری مصر نوین است که فراخی پرستشگاه هیبیس (آمون- رع) عین شمس را دارد و رامسس دوم در جشن تاج گذاری و جشن معروف مصریان باستان موسوم به جشن سِد، در آن جلوس می کرده و یا در دوران پادشاهی رامسس ها از این محل برای برگزاری جشن استفاده می شده است.

یک مجموعه مهم از دیوارهای آجری که در درون انباری از سفال قرار داشت، نشان می دهد این محل، یک منطقه اقتصادی بوده است که در آن دوران برای تأمین غله مورد نیاز معبد مورد استفاده قرار می گرفته است.

الدماطی در پایان تصریح کرد که قطعه های باستانی دیگری شامل ظرف های سفالین و چند لوح منقوش با خط هیروگلیف که بر روی یکی از آنها رخ رامسس سوم می باشد، یافت شده است.

جشن سِد، مراسمی در مصر باستان بود که گرامی دارنده تداوم دوران پادشاهی یک فرعون به شمار می رفته است. نام این جشن از نام خدای مصری به شکل گرگ، اوپوآوت یا سِد، گرفته شده است.

1