19 مارس 2024 - 06:03

تاکید ایران و روسیه برای فراهم کردن حداکثر تسهیلات روادیدی

17 اکتبر 2018 - 16:00 dsfr.ir/yo05s

همکاری ایران و روسیه

ایران و روسیه تاکید کردند که حداکثر تسهیلات روادیدی را برای اتباع یکدیگر فراهم آورند.

در جریان برگزاری ششمین اجلاس کنسولی میان جمهوری اسلامی ایران و فدارسیون روسیه که در مسکو به ریاست مدیران کنسولی دو کشور برگزار شد ، طرفین ضمن ابراز رضایت از روند رو به رشد روابط دو کشور در همه زمینه ها، بر عزم خود برای گسترش هر چه بیشتر مناسبات مردم با مردم و فراهم کردن حداکثر تسهیلات روادیدی جهت اتباع یکدیگر در خاک خود تاکید کردند.

در این نشست مسائل و مشکلات بازرگانان، دانشجویان و گردشگران دو کشور در خاک یکدیگر بررسی و ارائه خدمات هر چه بیشتر به آنها بررسی و مورد توافق قرار گرفت.

موضوع صدور روادید الکترونیک و فرودگاهی جهت اتباع طرفین، انتقال محکومین، معاضدت قضایی و همکاری ها برای مقابله با قاچاق مواد مخدر و قاچاق انسان و نیز جرائم سازمان یافته، ارتقای همکاری هر چه بیشتر پلیس، وزارتخانه های دادگستری و کشور طرفین مورد تبادل نظر و تفاهم واقع شد.

علی چگینی مدیر کل کنسولی وزارت امور خارجه که هیات ایرانی را در این اجلاس مدیریت می کرد، از نهایی شدن آئین نامه اجرایی موافقتنامه لغو روادید گروهی گردشگری و سند تسهیلات روادید برای خدمه و گروه پروازی میان دو کشور خبر داد.

ایوان کریلوویچ ولینکین رئیس هیات روسی نیز ضمن ابراز رضایت از نتایج و دستاوردهای اجلاس امروز، آن را گامی بلند در توسعه هر چه بیشتر مناسبات و عملی کردن منویات رهبران دو کشور برای توسعه روابط راهبردی موجود توصیف کرد.

در این نشست مقرر شد اجلاس بعدی در تهران و به میزبانی طرف ایرانی برگزار شود.

1