19 مارس 2024 - 12:46

آغاز برگزاری کلاس های آموزش صنایع دستی در زندان های خوی

17 اکتبر 2018 - 08:00 dsfr.ir/8a2w1

آغاز برگزاری کلاس های آموزش صنایع دستی در زندان های خوی
khorasanprisons.ir
صنایع دستی زندان

برگزاری کلاس های آموزشی صنایع دستی در مجتمع حرفه آموزی و کاردرمانی زندان های شهرستان خوی آغاز شد.

عزیز میرزایی رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان خوی روز 24 مهر 97 با اعلام این خبر گفت: براساس هماهنگی های انجام شده برای اجرای تفاهم نامه همکاری مابین این اداره و مجتمع حرفه آموزی و کاردرمانی زندان های شهرستان خوی برگزاری این کلاس ها برنامه ریزی و آغاز شد.

این کلاس ها در رشته های سفالگری و مینیاتور (نقاشی و طراحی) در محل مجتمع در حال برگزاری بوده و 73 نفر از زندانیان بعنوان کارآموز از این کلاسها بهره مند می شوند.

بعد از اتمام دوره ها با هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی پس از اخذ امتحان اقدام به صدور گواهینامه مهارت در حوزه صنایع دستی در رشته مربوطه خواهیم کرد.

خضرلو رئیس مجمع حرفه آموزی و کار درمانی زندان شهرستان خوی نیز با قدردانی از اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خوی گفت: برگزاری چنین کلاسهایی مطمئناً در تجدید روحیه زندانیان بسیار مهم و موثر است.

با برگزاری این کلاسها شخصیت زندانیان بازسازی شده ، برای زمان پس از آزادی خود شغل و حرفه ای یادگرفته و در نتیجه آسیب های اجتماعی کاهش می یابد.

همزمان با شروع این کلاسها با استقبال خوبی از طرف زندانیان روبرو شدیم و آماده ایم تا نسبت به برگزاری مستمر کلاسهای آموزش صنایع دستی با اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خوی همکاری کنیم.

« دنیای سفر » این نوشته را از « میراث آریا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1