19 مارس 2024 - 07:32

تاجران چینی را گردشگر کنیم

16 اکتبر 2018 - 14:00 dsfr.ir/dk0gt

گردشگران چینی در ایران

اگر یک چینی برای نخستین بار به قصد تجارت به ایران سفر کند، شاید دفعات بعد به عنوان توریست به ایران وارد شود.

این اعتقاد «حسین خلیفی کیوی»، نماینده دفتر اطلاع رسانی گردشگری ایران در شانگهای چین است که به همراه هیات ۱۲۰ نفره از سرمایه گذاران و تاجران چینی به تهران سفر کرده تا در نمایشگاه تخصصی صنایع چین در ایران شرکت کنند. نمایشگاهی که با هدف جذب سرمایه گذاری دو جانبه در محل نمایشگاه های بین المللی تهران تا فردا برپا است.

سرمایه گذاران چینی معمولا در نفت، صنعت و انرژی حضور پررنگی در ایران دارند، اما غایبان بزرگی در پروژه های گردشگری هستند، با این حال خلیفی که مدیر اجرایی چهارمین نمایشگاه صنایع چین است، باور دارد نمایشگاه های تجاری و صنعتی هم می توانند دریچه دیگری از ایران را به روی جهانیان باز کنند.

نماینده دفتر اطلاع رسانی گردشگری ایران در شانگهای چین گفت: با توجه به این که اخبار غیرواقعی از ایران در سطح جهانی منتشر شده و می شود، لازم است از هر فرصتی برای شناساندن ایران عزیر استفاده شود. یکی از این ابزارها گردشگری تجاری است که هیات های مختلفی در قالب نمایشگاه به ایران می آیند و علاوه بر فرصت های تجاری با فرهنگ و تمدن ایران هم آشنا می شوند.

نمایشگاه هایی همچون صنعت و انرژی، این فرصت را به چینی ها می دهند که به ایران سفر کنند. چینی هایی که هیچ شناختی درباره ی واقعیت های ایران ندارند. فضای خوب تهران و مردم مهربان ایران، چینی هایی را که برای نخستین بار به ایران می آیند معمولا جذب می کند.

اگر یک چینی مرحله نخست به قصد تجاری به ایران سفر کند شاید دفعات بعد به عنوان توریست وارد ایران شود. چینی ها مردم مهربانی هستند که روحیات کاوشگرانه دارند و این شناخت اولیه باعث می شود ایران را به عنوان کشور ناشناخته برای گردشگری خود انتخاب کنند.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایسنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1