19 آوریل 2024 - 18:55

نشست تخصصی «زن و توسعه گردشگری روستایی» در روستای کنگ برگزار شد

15 اکتبر 2018 - 08:00 dsfr.ir/c72fa

نشست تخصصی «زن و توسعه گردشگری روستایی»

استاد جغرافیا و برنامه ریزی روستایی دانشگاه خوارزمی تهران در نشست تخصصی زن و توسعه گردشگری روستایی گفت: «گردشگری روستایی به صورت تک بعدی توسعه نخواهد داشت، برای توسعه صنعت گردشگری باید بخش های مختلف، مکمل یکدیگر باشند.»

حسن افراخته استاد جغرافیا و برنامه ریزی روستایی دانشگاه خوارزمی تهران به مناسبت 23 مهر روز جهانی زن روستایی در روستای تاریخی کنگ نقش بنگاههای کوچک را در توسعه گردشگری مؤثر دانست و گفت: کشور هایی امروز در این زمینه موفق هستند که امکان رشد بنگاههای کوچک را فراهم کرده اند.

او در این نشست که جمعی از بانوان فعال فرهنگی استانی و کشوری و کارافرینان زن روستایی حضور داشتند افزود: بررسی ها نشان داده است که هرجا زنان عهده دار کار تیمی شده اند به علت ویژگی های منحصر به فرد آنان نتایج بسیار اثر بخشی و توفیقات خوبی بدست آمده است.

این نشست با همکاری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان طرقبه شاندیز، دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی فرمانداری شهرستان بینالود و بخشداری طرقبه و دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

نقش زنان روستایی در توسعه پایدار و متوازن، تحلیلی بر گردشگری پست مدرن و جایگاه زنان، مشاغل خانگی، صنایع دستی و گردشگری و نقش زنان گردشگر در محیط زیست از مهمترین مباحث مطرح در این نشست بود که با کمک کارشناسان برجسته استانی و کشوری بررسی شد.

بازدید از اقامتگاه بومگردی کنگ کهن، نمایشگاه محصولات و تولیدات زنان روستایی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

« دنیای سفر » این نوشته را از « میراث آریا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1