19 مارس 2024 - 12:59

احتمال ایجاد رانت در بسته های حمایتی گردشگری

14 اکتبر 2018 - 14:00 dsfr.ir/so9qb

بسته حمایتی گردشگری

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه احتمال ایجاد رانت در بسته های حمایتی گردشگری وجود دارد گفت: حال گردشگری کشور مطلوب نیست و سیاست دولت ها برای رونق آن راه به جایی نبرده است.

اصغر مسعودی با انتقاد از اینکه سفرهای داخلی بسیار گران است، تلاش سازمان گردشگری برای اختصاص ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار تشویقی جهت سفرهای داخلی و ایرانگردی را در بهبود وضعیت گردشگری داخلی موثر دانست و گفت: متاسفانه هزینه سفرهای داخلی بسیار گران است و در برخی موارد سر به فلک می کشد به گونه ای که مردم می توانند با نصف آن به کشورهای همسایه مانند ترکیه سفر کنند.

نماینده مردم نی ریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بهبود و رونق وضعیت گردشگری به عوامل زیادی بستگی دارد، افزود: هر چند اختصاص تسهیلات و اعتبارات تشویقی می تواند در رونق گردشگری داخلی موثر باشد اما باید در کنار آن انگیزه لازم را در مردم ایجاد کرد و همچنین معرفی جاذبه های گردشگری در دستور کار قرار گیرد زیرا اغلب اماکن و جاذبه های گردشگری کشور برای مردم هنوز ناشناخته هستند.

وی با انتقاد از اینکه حال گردشگری کشور مطلوب نیست و سیاست های اعمالی دولت ها برای رونق آن تاکنون راه به جایی نبرده است، تصریح کرد: متاسفانه شاهد وعده های توخالی برای رونق گردشگری هستیم؛ وعده هایی که هیچ وقت به واقعیت تبدیل نشد. تبلیغات در حوزه گردشگری مغفول مانده است و از بی برنامگی این حوزه رنج می بریم.

وی با تاکید بر لزوم برخورد جدی سازمان میراث فرهنگی با آژانس های مسافرتی متخلف، گفت: آژانس ها باید به وعده هایی که به مسافران می دهند عمل کنند و خدمات را بر اساس قرارداد و وعده های تبلیغاتی ارائه کنند.

مسعودی با تاکید بر اینکه احتمال بروز رانت در بسته های حمایتی گردشگری وجود دارد، تصریح کرد: ارائه مشوق ها و بسته های حمایتی تا حدودی می تواند حال ناخوش گردشگری را بهبود دهد اما راهکار اصلی نیست زیرا می تواند رانت زا باشد بنابراین بهتر است دولت تقویت زیرساخت های گردشگری و تبلیغات مناسب را در اولویت قرار دهد.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر اینکه برای بهبود وضعیت گردشگری دستگاه های دولتی و خصوصی باید تعامل مناسب را با هم داشته باشند، گفت: رونق گردشگری مستلزم همکاری هماهنگ تمامی دستگاه های دولتی و خصوصی است و باید برای رفع مشکلات سد راه این صنعت گام های بلند برداشته شود.

« دنیای سفر » این نوشته را از « خبرگزاری مهر » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1