25 آوریل 2024 - 09:47

طرح منطقه نمونه گردشگری دیمه تصویب شد

11 اکتبر 2018 - 12:00 dsfr.ir/p82jf

طرح منطقه نمونه گردشگری دیمه تصویب شد
wikimedia.org
منطقه نمونه گردشگری دیمه

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: کلیات ایجاد طرح منطقه نمونه گردشگری دیمه در جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری به تصویب رسید.

بهمن عسگری سوادجانی مدیرکل میراث فرهنگی استان روز 17 مهر 97 در سیزدهمین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری که با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، اظهار کرد: تصویب طرح منطقه نمونه گردشگری دیمه از سال 1389 تاکنون روندی طولانی داشت که با انتقادهایی همراه شده بود.

اجرایی شدن روند چنین طرح هایی در چهارمحال و بختیاری با توجه به نرخ بالای بیکاری در راستای اشتغالزایی، رونق اقتصادی و توسعه اجتماعی دارای ضرورت، اهمیت و اولویت ویژه است.

عسگری سوادجانی به ظرفیت های طبیعی گردشگری چهارمحال و بختیاری به عنوان یکی از مهمترین مناطق بکر و توریستی ایران اشاره و تصریح کرد: اعضای شورای عالی معماری و شهرسازی با تصویب طرح منطقه نمونه گردشگری دیمه به رونق اقتصادی، توسعه اجتماعی، محرومیت زدایی، اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری در این استان کمک کردند.

طرح جامع منطقه نمونه گردشگری دیمه از سوی بخش خصوص در زمینی به مساحت 44.5 هکتار اجرا می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: برای اجرای طرح جامع منطقه نمونه گردشگری دیمه 3هزارمیلیارد ریال از سوی بخش خصوصی هزینه خواهد شد.

عسگری سوادجانی عنوان کرد: با بهره برداری از این طرح زمینه اشتغال مستقیم 650 نفر فراهم می شود.

دیمه از مهمترین جاذبه های گردشگری شهرستان کوهرنگ چهارمحال و بختیاری همه ساله میزبان گردشگران داخلی و خارجی فراوانی بوده و در 90 کیلومتری شهرکرد واقع شده است.

« دنیای سفر » این نوشته را از « میراث آریا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1