28 مارس 2024 - 06:34

دوازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام گلستان برگزار می شود

8 اکتبر 2018 - 14:00 dsfr.ir/4u5qz

دوازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام گلستان برگزار می شود
cdn.roozame.com
جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام گلستان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در جلسه هماهنگی دوره دوازدهم جشنواره اقوام گفت: امسال دوازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام با محوریت وحدت اقوام برگزار می شود.

جلسه هماهنگی ستاد دوازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام روز یکشنبه 15 مهر 1397 با حضور ابراهیم کریمی مدیر کل میراث فرهنگی و رئیس جشنواره، تجری معاون گردشگری و نائب رئیس جشنواره، احمد گلچین مشاور اجرایی مدیر کل و دبیر جشنواره و دیگر مسوولان کمیته ها در سالن جلسات اداره کل برگزار شد.

کریمی در این جلسه با بیان اینکه دوره دوازدهم جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام با محوریت «وحدت اقوام» در گلستان برگزار می شود خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه فرهنگ و تاریخ اقوام نقش بسزایی در شکل گیری هویت و ارزش ملی دارد و با توجه به حضور اقوام مختلف در استان گلستان نظیر فارس، ترک، ترکمن، کرد، سیستانی، بلوچ، قزاق و تنوع فرهنگی موجود و پیشینه تاریخی بیش از 7000 ساله استان، گلستان به عنوان کانون وحدت اقوام شناخته شده است و بر همین اساس امسال محوریت این دوره از جشنواره را " وحدت اقوام " در نظر گرفتیم تا با برنامه ریزی مناسب؛ آنچه که باعث انسجام بیشتر وحدت اقوام می شود در این جشنواره به آن پرداخته شود.

او در ادامه به برگزاری جشنواره در دو شهرستان اشاره کرد و افزود: برای اینکه امکان دسترسی همه شهروندان گلستان به ویژه شرق استان به جشنواره اقوام ایران زمین فراهم شود، امسال نیز این جشنواره 4 روز در شهرستان گرگان و برای دومین بار 4 روز در گنبد کاووس نیز برگزار می شود. 

کریمی در خصوص شکل گیری روند برگزاری جشنواره فرهنگ اقوام یادآور شد: این جشنواره نخستین بار در سال 1384 برگزار و پس از آن در تقویم مناسبت های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به نام استان گلستان ثبت و درج شد و امسال شاهد برگزاری دوازدهمین دوره از جشنواره هستیم.

در این جلسه مسوولان کمیته ها گزارشی از اقدامات صورت گرفته در خصوص هرچه بهتر برگزار شدن دوازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام در استان گلستان ارایه دادند.

دوازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام از 29 آبان لغایت 2 آذر ماه در سالن محل نمایشگاه های بین المللی شهرستان گرگان و از تاریخ 4 لغایت 7 اذر ماه در مجموعه ورزشی المپیک شهرستان گنبد کاووس برگزار خواهد شد.

« دنیای سفر » این نوشته را از « میراث آریا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1