25 آوریل 2024 - 17:08

افزایش درخواست کشورها برای تاسیس موزه دائمی در ایران

3 اکتبر 2018 - 08:00 dsfr.ir/fb6gb

موزه

معاون میراث فرهنگی کشور گفت: برخی از کشورها متقاضی تاسیس موزه دائمی در ایران هستند و این نشانگر دیپلماسی موفق میراث فرهنگی ما است.

محمد حسن طالیبان روز سه شنبه در نشست خبری نمایشگاه «درنته» هلند در محل موزه ملی اظهار داشت: تحریم تاثیری در دیپلماسی فرهنگی ما نداشته بلکه پس از تحریم رونق بیشتری در این باره داریم به طوری که کشورهایی مثل اسپانیا ،سنگاپور و ژاپن از متقاضیان جدید برگزاری این نمایشگاه در ایران هستند.

در گذشته نمایشگاه های ما رویکرد یک طرفه داشت و بیشتر اثر ارسال می کردیم اما با تغییر سیاست ها، تعامل بیشتری به برگزاری نمایشگاه های دو طرفه نشان دادیم و به این ترتیب نمایش آثار ایتالیا ، ارمنستان ، کره جنوبی، لوور فرانسه و هلند را در دستور کار قرار دادیم.

دپیملماسی فرهنگی موفق تر از سایر دیپلماسی ها بوده و زمینه صلح و نزدیکی بین ملت ها را به وجود می آورد. تجربیات موزه ملی ایران با برگزاری نمایشگاه های خارجی به حدی رسیده که اکثر دست اندرکاران خارجی از نحوه برگزاری نمایشگاه در این جا رضایت دارند.

تلاش خواهیم کرد همه موزه های کشور حتی موزه های خصوصی و مجموعه داران ما بتوانند با جهان همکاری کنند.

دیدن آثار 50 هزار ساله ، مومیایی 2 هزار و 200 ساله ، تابلوی نقاشی که تازه خریداری شده و برای نخستین بار این جا نمایش داده می شود نشان دهنده اهمیت این نمایشگاه است.

معاون استاندار درنته هلند نیز در این نشست گفت: به آزادی فرهنگی موزه ها باور داریم.

مایه خرسندی است که آثارمان را در مهد تمدن دنیا یعنی ایران به نمایش بگذاریم و به این همکاری با موزه ملی ایران افتخار می کنیم. بیجل اظهار امیدواری کرد: این نمایشگاه بازدید کنندگان ایرانی زیادی داشته باشد.

سیاست، پیچیدگی های خودش را دارد و اگر نتوانسته موفق عمل کند فرهنگ می تواند جبران کرده و ملت ها را به هم نزدیک کند.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایرنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1