28 مارس 2024 - 18:18

تأسیسات گردشگری قم تجهیز ابزارهای نوین خود را آغاز کرده اند

29 سپتامبر 2018 - 18:00 dsfr.ir/zt6ba

جاذبه های گردشگری قم

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم با تشکر از همکاری مسئولان مخابرات قم در همکاری با این اداره کل بیان داشت: برخی تاسیسات گردشگری قم تجهیز ابزارهای نوین خود را آغاز کرده اند و ما نیز در این جهت تلاش حمایت می کنیم.

حمید یزدانی مدیرکل میراث فرهنگی این استان، در همایش روز جهانی جهان گردی با شعار قم محور گردشگری مذهبی ایران» که با حضور مدیران ارشد استانی و فعالان عرصه گردشگری قم در تالار مرکزی شهر برگزار شد با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای کربلا و شهدای هشت سال دفاع مقدس تصریح کرد: «همایش قم محور گردشگری مذهبی به مناسبت این است که سازمان جهانی جهانگردی که یک سازمان بین المللی است روز 5 مهرماه را به عنوان روز جهانگردی اعلام کرده است.

گردشگری و تغییر ماهیت به سمت گردشگری الکترونیک» شعار امسال سازمان جهانی جهانگردی است و ما نیز برای رونق و تقویت گردشگری باید از ابزار نوین بهره ببریم.

یزدانی با اشاره به فضای مذهبی شهر قم تصریح کرد: وجود بارگاه کریمه اهل بیت فاطمه معصومه و همچنین بقاع متبرکه ظرفیت خوبی را برای گردشگری مذهبی قم ایجاد کرده است.

خوشبختانه قم در بخش های دیگر گردشگری مانند بوم گردی و کویر نوردی از ظرفیت های خوبی جذب گردشگر برخوردار است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم اظهارداشت: جهان امروز با سرعت و شتاب ابزارهای کارآمد را در بخش های مختلف همچون گردشگری به کار گرفته است، ما نیز باید به سمت گردشگری الکترونیک حرکت کنیم چرا که جذب حداکثری زائر، گردشگر و توریست و سرمایه گذاری در این بخش یکی از چشم اندازهای مهم است.

یزدانی بخش صنایع دستی را مورد توجه قرار داد و افزود: صنایع دستی نقش مهمی در اشتغال جوانان دارد و یکی از رودیکردهای ما توجه به صنایع دستی هنرمندان استان است.

پرده خوانی، اجرای موزیک سرود ملی، اجرای سرود توسط نوجوانان، اجرای بخشی از تعزیه حر بن یزید ریاحی و رونمایی از لوح ثبت معنوی آیین عزاداری عاشورایی حسینه چهل اختران قم، تجلیل از پیر غلامان ابا عبدالله الحسین در صنعت گردشگری، تقدیر از مدیران برتر حوزه گردشگری و تجلیل خبرنگاران عرصه گردشگری، بخشی از برنامه های همایش روز جهانی جهانگردی قم را تشکیل داد.

« دنیای سفر » این نوشته را از « میراث آریا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1