19 مارس 2024 - 09:12

لزوم احیاء منطقه دارالخلافه در تهران قدیم

18 سپتامبر 2018 - 18:00 dsfr.ir/e5738

میدان مشق

در نشست تعامل و همکاری در مرمت و بازسازی باغ ملی بر لزوم احیاء منطقه دارالخلافه در تهران قدیم تأکید شد.

نشست اعضای شورای شهر تهران با مسئولان دانشگاه هنر در سالن جلسات ریاست دانشگاه هنر برگزار شد. مرتضی الویری عضو شورای اسلامی شهر تهران، محمدجواد حق شناس عضو شورای اسلامی شهر تهران، علی محمد سعادتی شهردار منطقه 12 شهر تهران، بزرگ نیا مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، شهاب عادل مدیر کل دانشکده هنرهای زیبا ، علی توسلی و جمعی از همراهان از شورای شهر و شهرداری تهران در این نشست حضور داشتند.

در این نشست در خصوص تعامل و همکاری در مرمت و بازسازی باغ ملی، ساماندهی و مدیریت کالبدی مجموعه پردیس باغ ملی و موقعیت دانشگاه هنر در میدان مشق بحث و گفت و گو شد.

حق شناس در سخنان خود به لزوم احیاء فضای ارزشمند منطقه دارالخلافه اشاره کرد و ابراز داشت: با احیاء منطقه دارالخلافه به احیاء تهران قدیم کمک کرده ایم.

وی در این نشست با تاکید بر لزوم بازسازی فضای بناهای میدان مشق و دارالخلافه گفت: در واقع ما با بازسازی هر کدام از این بناها به احیاء تهران قدیم کمک کرده ایم.

حق شناس افزود: جای تعجب است که برای این امر مهم باید با تصمیم گیران این حوزه بحث های متعددی داشته باشیم در حالی که پسندیده است خودشان داعیه دار این تصمیم سازی باشند.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه همواره فضا را به سمت تغییر نگاه و دیدگاهها باید سوق دهیم، تاکید کرد: ما باید محدودیت ها را در جهت حفظ و پیشبرد منافع ملی کنار بگذاریم .ظرفیتهایی وجود دارند که به علت ترس و فرهنگ محافظه کاری نادیده گرفته شده اند که احیاء آنها می تواند به نفع شهر و شهروندان باشد.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر گفت: احیاء میدان مشق با محوریت دانشگاه هنر مستلزم همکاری و همراهی وزارت امور خارجه، وزارت دفاع، سازمان برنامه و بودجه، نیروی انتظامی ، اوقاف و همه ١٧ ذی نفع این محدوده است و کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر نیز می تواند در این حوزه موثر باشد.

باید دیدگاه ها را به نظام فرهنگی تغییر دهیم و پیشنهاد می کنم شرکت توسعه فضای فرهنگی لایحه ای را در ارتباط با طرح میدان مشق به شورا ارایه کند تا با تصویب کلیات آن، در این محدوده به صورت جدی تری به برنامه ریزی بپردازیم.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایسنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1