19 مارس 2024 - 11:47

ایجاد زیرساخت های گردشگری در هفتکل با جدیت پیگیری می شود

18 سپتامبر 2018 - 14:00 dsfr.ir/h181p

جاذبه های گردشگری هفتکل

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان هفتکل با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی به سرمایه گذاری برای توسعه گردشگری هفتکل گفت: «ایجاد زیرساخت های گردشگری در هفتکل با جدیت پیگیری می شود.»

احسان شیخ بارانی رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان هفتکل روز دوشنبه 26 شهریور 97 با بیان اینکه در سال جاری بیش از گذشته برای معرفی و ساماندهی بافت تاریخی هفتکل تلاش شده است، اظهارکرد: برای اولین بار، شش اثر تاریخی از هفتکل در فهرست آثارملی به ثبت رسیدند.

او در خصوص اقدامات مرمتی برای آثار تاریخی شهرستان هفتکل اظهار کرد: برای مرمت دبیرستان تاریخی رودکی با آموزش و پرورش شهرستان هماهنگی هایی به عمل آمده است که مقرر شده با تأمین اعتبار از سوی آموزش و پرورش و نظارت کارشناسان میراث فرهنگی این کار صورت پذیرد. همچنین مرمت بافت تاریخی و تک بناهای روستای تاریخی سرتیوک نیز در دست بررسی است.

شیخ بارانی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه صنایع دستی در شهرستان هفتکل تصریح کرد: ثبت مهارت گلیم بافی در فهرست آثار ناملموس کشور اقدام مهمی بود که در سال جاری موفق به انجام آن شدیم.

راه اندازی کارگاه گلیم بافی با ظرفیت ده دار گلیم و اشتغال ده نفر در روستای سرتیوک و راه اندازی کارگاه ملیله دوزی و دوزندگی های سنتی در روستای چمن لاله که هر دو از محل اعتبارات اشتغال روستایی صورت گرفته از دیگر تلاش های صورت گرفته در حوزه صنایع دستی شهرستان در سال جاری بوده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی هفتکل از تشویق سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری شهرستان خبر داد و عنوان کرد: ایجاد زیرساخت های گردشگری در هفتکل با جدیت پیگیری می شود. در همین راستا، ایجاد زیرساخت های گردشگری با پیشرفت فیزیکی 50 درصد در روستای تاریخی سرتیوک از محل اعتبارات اشتغال روستایی، سرمایه گذاری بخش خصوصی در روستای مهسنبلس در زمینه بوم گردی و تشویق سرمایه گذار بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در منطقه آبشار ملارانس از جمله فعالیت های انجام شده، بوده است.

« دنیای سفر » این نوشته را از « میراث آریا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1