20 آوریل 2024 - 10:42

طرح موقت ایمن سازی سی و سه پل به تأیید نهایی رسید

13 سپتامبر 2018 - 12:00 dsfr.ir/p57r5

طرح موقت ایمن سازی سی و سه پل به تأیید نهایی رسید

مدیرکل حفظ و احیای معاونت میراث فرهنگی کشور در نشست مشترک اعضای شورای فنی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و اداره کل میراث فرهنگی اصفهان از تصویب لزوم اجرای طرح موقت ایمن سازی سی و سه پل خبر داد.

این نشست روز چهارشنبه 21 شهریور 97 با حضور سید هادی احمدی مدیر کل حفظ و احیای سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و فریدون الله یاری مدیر کل میراث فرهنگی اصفهان برگزار شد.

پیش از برگزاری نشست، شرکت کنندگان از طرح موقت ایمن سازی سی و سه پل و همچنین طرح احیای چهارباغ عباسی بازدید کردند.

در پایان این نشست سید هادی احمدی مدیر کل حفظ و احیاء معاونت میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پس از ارائه نظرات اعضای شورای فنی به ویژه پیشکسوتان میراث فرهنگی، گفت: اعضای شورای فنی ضمن تأیید لزوم ایمن سازی سی و سه پل و تأکید بر سه شاخصه برگشت پذیر بودن، زیبا بودن و اجرای بی نقص عنوان کردند که در صورت لزوم و تأیید اعضای شورای فنی می توان طرح اصلی ایمن سازی پل را از طریق فراخوان عمومی و اجرای یک مسابقه علمی با نظر تمامی صاحبنظران ادامه داد.

در نشست مذکور فریدون الله یاری مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان گفت: تلاش شده تا طرح موقت ایمن سازی سی و سه پل در راستای رفع خطر عبور عابران با رعایت اصل قابل برگشت بودن و رعایت اصل حداقل تأثیر منظری اجرا شود.

با توجه به اجتماع نظر کارشناسان ارشد، موضع اصلی سازمان میراث فرهنگی، تلاش در جهت رفع خطر از عابرین بوده و به صورت پیاده رو طراحی شده است.

« دنیای سفر » این نوشته را از « میراث آریا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1