27 مارس 2024 - 19:56

چادرشب بافی گروک در استان هرمزگان احیا می شود

12 سپتامبر 2018 - 10:00 dsfr.ir/nb5xe

چادرشب بافی گروک در استان هرمزگان احیا می شود
mizanonline.com
نساجی سنتی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان در بازدید از کارگاه های چادر شب بافی روستای گروک شهرستان سیریک از از احیای این رشته صنایع دستی خبر داد.

اشکان مختاری مدیرکل میراث فرهنگی این استان با بیان این مطلب افزود: این رشته در روستای گروک از سابقه ای طولانی برخوردار بوده و امروز کاربرد خود را از دست داده؛ ما این هنر و صنعت را احیا و به روز می کنیم.

او با بیان اینکه چادر شب بافی در گذشته در سطح شهرستان سیریک از رونق خوبی برخوردار بوده و مردم منطقه از دستاوردهای چادرشب بافی خود برای کاربردهای متفاوت استفاده می کردند، افزود: اما به مرور این هنر رو به فراموشی سپرده و اجناس دیگر جایگزین آن در بازار شدند.

مدیر کل میراث فرهنگی هرمزگان افزود: با توجه به پیشینه و زمینه کافی در روستای گروک و وجود هنرمندان پیشکسوت، برنامه احیای این رشته با شناسایی هنرمندان پیشکسوت، تدوین شده است.

با هماهنگی های صورت گرفته تولیدات این رشته در فروشگاه های صنایع دستی سطح استان به فروش می رسد و از این پس نیز در نمایشگاه های مختلف هنرمندان چادرشب باف و تولیداتشان حضور خواهند داشت.

مدیر کل میراث فرهنگی هرمزگان در ادامه ضمن بازدید از اماکن گردشگری روستای گروک، در برنامه فرهنگی این روستا با حضور ذوالقدر نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی شرکت کردند.

« دنیای سفر » این نوشته را از « میراث آریا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1