19 آوریل 2024 - 01:05

نمایشگاه صنایع دستی و عکس استان بوشهر در بمبئی برگزار شد

11 سپتامبر 2018 - 10:00 dsfr.ir/vh5dd

نمایشگاه صنایع دستی و عکس استان بوشهر در بمبئی

به مناسب برگزاری هفته فرهنگی ایران در بمبئی نمونه هایی از صنایع دستی و آثار عکاسی هنرمندان استان بوشهر برای علاقه مندان به نمایش گذاشته شد.

این نمایشگاه به همت خانه فرهنگ ایران و با حضور وابسته فرهنگی و تعداد کثیری از علاقه مندان به فرهنگ و هنر ایران برگزار شد.

در این مراسم «مهدی زارع» نماینده فرهنگی ایران گفت: اشتراکات فرهنگی دو کشور نشان دهنده قدمت روابط میان دو ملت است و بدون اغراق عنصر فرهنگ اصلی ترین و کلیدی ترین مولفه در تداوم، پیوستگی و ارتباط میان ایران و هند در طول تاریخ چندین هزار ساله بوده است.

وی با بیان اینکه هرچه اقتدار یک فرهنگ بیشتر باشد تأثیر آن در سایر کشورها و آفاق بیشتر خواهد بود، اظهار داشت: فرهنگ ایران نیز چنین قدرت و قابلیتی داشته است. یکی از سرزمین ها و قلمرو های که ا ز دیرباز میدان حضور فرهنگ ایران بوده شبه قاره هند است. هزاران سال است که ملت ایران و هند، پیوستگی ها و وابستگی های اخلاقی و معنوی فراوان داشته که مظاهر آن در فرهنگ، هنر (اعم از ادبیات، شعر، موسیقی و...) و دانش های مختلف متجلی شده است.

نماینده فرهنگی ایران در ادامه گفت: در طول سالیان گذشته، به واسطه نزدیکی روابط سیاسی و تجاری ایران و هند، رفت و آمدهای زیادی میان دو کشور وجود داشت و هنرمندان این دوخطه تاثیر بسیاری بر تاریخ هنر ایران و هند گذاشتند.

وی با اشاره به توان بالای هنرمندان بندر بوشهر بیان داشت: صنایع دستی و هنرهای سنتی استان بوشهر زبانزد خاص و عام است. هنرمندان ارزنده این خطه صنایع دستی منحصر به فرد همچون حصیربافی، عبابافی، منبت کاری، گلیم، گبه، قالی و جاجیم را تولید و در اختیار مردم قرار می دهند.

هفته فرهنگی بوشهر که به مدت چهار روز در بمبئی برگزار شد یکشنبه شب به کار خود پایان داد.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایرنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1