25 آوریل 2024 - 22:54

نمایشگاه صنایع دستی در اصفهان گشایش یافت

10 سپتامبر 2018 - 10:00 dsfr.ir/ky3um

نمایشگاه صنایع دستی در اصفهان

نوزدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی روز یکشنبه در باغ موزه چهلستون اصفهان گشایش یافت.

این نمایشگاه که آثار هنرمندان کشور را در 100 غرفه به نمایش گذاشته است با هدف معرفی و توسعه هرچه بیشتر صنایع دستی کشورمان به مدت 6 روز (تا 23 شهریور) برپاست.

در این نمایشگاه آثار صنایع دستی کشور از جمله قلمزنی و زیورآلات اصفهان، البسه محلی کرمانشاه، قفل سازی سنتی چهارمحال و بختیاری، حکاکی روی سنگ های نیمه قیمتی خراسان شمالی و سفال سنتی لعابدار مازندران به نمایش در آمده است.

سوزن دوزی و خامه دوزی سیستان و بلوچستان، زیور آلات سنتی سمنان، کپو بافی خوزستان، رو دوزی مرکزی، زرتشتی دوزی، صنایع دستی دریایی بوشهر و هرمزگان و حوله بافی سنتی خراسان جنوبی از دیگر صنایع دستی به نمایش در آمده در این نمایشگاه است.

این نمایشگاه از دیروز تا جمعه هفته جاری هر روز از ساعت 9 تا 13 و 17 تا 22 پذیرای علاقه مندان است.

در جریان برگزاری این نمایشگاه سوغات استان های کشور از جمله آب انار کردستان، زغفران قائنات خراسان رضوی، آبلیموی جهرم شیراز، حلوا ارده یزد، کشک و قارا سمیرم اصفهان نیز به علاقه مندان عرضه می شود.

از 602 رشته صنایع دستی شناسایی شده در دنیا 299 مورد مربوط به ایران و از این تعداد 196 رشته مربوط به استان تاریخی و هنرپرور اصفهان است.

خاطرنشان می شود؛ شورای جهانی صنایع دستی روز چهاردهم شهریور 1394، اصفهان را از بین 6 شهر جهان که نامزد ثبت جهانی صنایع دستی شده بودند به عنوان شهر جهانی صنایع دستی برگزید.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایرنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1