29 مارس 2024 - 17:44

نمایشگاه دست دوزها و زیورآلات ایرانی در کاخ نیاوران گشایش یافت

8 سپتامبر 2018 - 14:00 dsfr.ir/ma7i4

نمایشگاه دست دوزها و زیورآلات ایرانی

نمایشگاه دست دوزها و زیورآلات ایرانی با آثاری از 34 طراح زن ایرانی در کاخ موزه نیاوران گشایش یافت.

معاون صنایع دستی کشور در آیین گشایش نمایشگاه دست دوزها و منسوجات ایرانی در تالار آبی کاخ موزه نیاوران، گفت: طراحان منتخب حاضر در نمایشگاه تا پیش از این کالاهای فاخر خود را در خارج از ایران عرضه می کردند.

پویا محمودیان افزود: طراحان حاضر از دختران و زنان توانمند و نخبه در دست دوزهای صنایع دستی از جمله لباس، کیف و کفش به علاوه زیورآلات ایرانی هستند که می توانند با حمایت ما برای توسعه نام تجاری شان، ارزآوری خوبی برای کشور ایجاد کنند.

وی ادامه داد: دو هدف عمده برگزاری این نمایشگاه، اتصال و ارتباط شبکه ای طراحان ممتاز لباس در ایران برای بازدهی بیشتر و استفاده از آنها در امر آموزش به دیگر افراد فعال در این زمینه است.

معاون صنایع دستی کشور تصریح کرد: آذرماه امسال، دومین نمایشگاه از این سلسله نمایشگاه ها که برای تداوم آن برنامه ریزی و ایده پردازی کرده ایم، با یک درونمایه متفاوت برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد: مدتها بود که به عنوان سازمانی که در این زمینه هم مسئول است و هم حرفهای زیادی برای گفتن دارد، برگزاری چنین نمایشگاهی از ما مطالبه می شد و این اولین قدم برای اجابت این درخواست ها بود.

در مراسم گشایش این نمایشگاه چهره هایی چون مریم ایمانیه (همسر محمد جواد ظریف) به عنوان رءیس انجمن بانوان دیپلمات های وزارت خارجه ، پروانه مافی نماینده مجلس و رءیس فراکسیون خانواده، زهرا خرازی رءیس انجمن ام اس، محمد حسن طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور و رحمت الله رئوف حنان مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران حضور داشتند.

این نمایشگاه تا شامگاه جمعه برقرار و دیدار برای عموم آزاد است.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایرنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1