29 مارس 2024 - 16:25

مسافران آب کافی بنوشند

3 سپتامبر 2018 - 18:00 dsfr.ir/5z1aa

مسافران آب کافی بنوشند
ninitime.com
فواید نوشیدن آب

مشاور رئیس انجمن تغذیه ایران گفت: مسافران در سفرهای تابستانی خود علاوه بر استفاده از رستوران های مطمئن به رعایت نکات بهداشتی و غذایی توجه کنند تا به مسمومیت های غذایی دچار نشوند.

برلیانت بزرگمهر مشاور رئیس انجمن تغذیه ایران با اشاره به نکاتی بهداشتی و غذایی که مسافران باید در سفرهای تابستانی رعایت کنند، گفت: با توجه به نزدیک شدن به موج سوم سفرهای تابستانی، مسافران باید برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های عفونی و مسمومیت ها، در سفر خود به تغذیه سالم و حفظ بهداشت توجه داشته باشند.

مهم ترین مسئله استفاده از رستوران های مطمئن و بهداشتی در طول مسیر و شهرها است. مسافران باید توجه داشته باشند که به رستوران هایی که نکات بهداشتی را رعایت کرده و معتبر هستند، استفاده کنند.

وی با بیان اینکه الگوی غذایی رستوران ها غذاهای چرب و شور است ادامه داد: این نوع از غذاها برای میانسالان، سالمندان و همه اقشار نامطلوب بوده و موجب فشارخون میشود. در نتیجه مصرف این غذاها احتمال ایجاد مشکلات قلبی و عروقی را افزایش می دهد.

این مشاور تغذیه همچنین بر مصرف حداقل یک وعده غذای حاضری مانند نان و پنیر یا نان و پنیر و طالبی و غیره توصیه کرد. میان وعده های مصرفی باید چرب و شور نبوده تا موجب مسمومیت و اسهال مسافرتی نشود.

لبنیات مصرفی چه در سفر و چه در محل زندگی باید کم چرب بوده تا موجب بروز بیماری های قلبی و عروقی نشود. همچنین برای استفاده از پنیر حتماً آن را در آب قرار دهند تا نمک اضافی آن گرفته شود.

مشاور رئیس انجمن تغذیه ایران با تاکید بر لزوم شستشوی صحیح سبزیجات عنوان کرد: مسافران تا حد امکان سعی کنند از میوه و سبزی های موجود در رستوران ها استفاده نکنند چرا که امکان عدم ضدعفونی کامل در رستوران ها وجود داشته و ممکن است مسافران دچار بیماری های انگلی شوند.

یکی از مشکلات اصلی در مسافرتها کمبود مصرف آب است. این امر نیز موجب یبوست شده و موجب ایجاد مشکل برای مسافران خواهد کرد. همچنین باید به مصرف آب بهداشتی نیز توجه داشته باشند.

وی بابیان اینکه نباید در مصرف میان وعده ها زیاده روی کرد، اظهارکرد: مسافران در طول سفر خود از استفاده از میان وعده های چرب و شیرین مانند نوشابه ها، چیپس و پفک خودداری کرده و نسبت به بهداشت آنها نیز توجه داشته باشند. مصرف زیاد خوراکی هایی همچون چیپس، پفک و آجیل نیز می تواند موجب ایجاد مشکلات گوارشی در افراد شود. 

این مشاور تغذیه و رژیم درمانی در پایان عنوان داشت: مسافران تابستانی برای داشتن سفری مطلوب پیاده روی، ورزش، مصرف کافی آب و غذاهای بهداشتی را فراموش نکنند تا دچار مسمومیت های غذایی و اسهال های مسافرتی نشوند.
 

« دنیای سفر » این نوشته را از « خبرگزاری مهر » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1