18 آوریل 2024 - 20:55

لزوم شکل گیری اصولی چرخه تولید تا مصرف صنایع دستی

2 سپتامبر 2018 - 08:00 dsfr.ir/m2827

لزوم شکل گیری اصولی چرخه تولید تا مصرف صنایع دستی
jamejamonline.ir
چرخه تولید تا مصرف صنایع دستی

مدیر شبکه دو سیما گفت: «لازم است چرخه تولید تا عرضه در بازار و مصرف، درست و اصولی شکل بگیرد تا تولیدات صنایع دستی بتواند به جایگاه شایسته خود دست پیدا کند.»

محمدرضا جعفری جلوه در بازدید از سی امین نمایشگاه ملی صنایع دستی با بیان این مطلب گفت: «قبل از هرچیز باید محصولات صنایع دستی در بازار داخلی و در گستره کشور مخاطب خود را پیدا کند و به خوبی عرضه شود.»

او افزود: «هیچ اثر و هنری ماندگار نمی ماند مگر این که بتواند به بازارهای عظیم تر در گستره منطقه ای و جهانی متصل شود. در گذشته های دور هم استعداد هنرهای سنتی ایران از فرش گرفته تا طیف وسیعی از دیگر هنرها و صنایع دستی مورد تجارت بوده است.»

جعفری جلوه با بیان اینکه در قرون اخیر این تجارت دچار آسیب شده است، خاطرنشان کرد: «طبیعی است که باید این آسیب ها را جبران کنیم و سهم خودمان که میزان بسیار قابل اعتنایی هم هست را از بازارهای جهانی دریافت کنیم.»

البته برای دست یابی به بازارهای جهانی باید هوشمندانه عمل کرده و در طراحی و اجرا به ذائقه مخاطبین منطقه ای و جهانی توجه ویژه داشته باشیم و با طراحی های جدید و متنوع به سویی پیش برویم که شایسته مردم شریف و فرهنگ پرور و هنر اصیل این سرزمین است.

جعفری جلوه بازدید از نمایشگاه ملی صنایع دستی همزمان با روز عید غدیر خم را بسیار دلپذیر توصیف کرد و گفت: ایرانی با ذات هنرپرور خود از هر چیزی یک اثر ادبی هنری خلق می کند. می توان گفت ما از یک سرمایه بسیار عظیم فرهنگی اقتصادی در همه کشور برخورداریم که اگر قدر آن را بدانیم و با حمایت و پیگیری موجب رشد و اعتلای آن شویم هم در عرصه اقتصادی هم فرهنگی بسیار زاینده و سازنده خواهد بود.

همان طور که فرهنگ و هویت ما در این هنرها نهفته است، یک اقتصاد بسیار توانمند هم در درون این ها وجود دارد. این هنرها درصورتی که بتوانند راه خودشان را به بهترین شکل ادامه دهند ازنظر اقتصادی برای کشور ارزآور و ازنظر فرهنگی و هویتی موجب ماندگاری خواهند بود.

جعفری جلوه در پایان اظهار داشت: برپایی نمایشگاه های این چنینی برای تولیدکنندگان، هنرمندان و صنعتگران بسیار دلگرم کننده است چراکه موجب ساماندهی سرمایه های عظیم فرهنگی و اقتصادی کشور می شود.

« دنیای سفر » این نوشته را از « میراث آریا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1