29 مارس 2024 - 06:28

برگزاری نمایشگاه آثار نقاشی خط در گالری نقش خانه اصفهان

30 اوت 2018 - 18:00 dsfr.ir/l75ws

برگزاری نمایشگاه آثار نقاشی خط در گالری نقش خانه اصفهان
sahebnews.ir
گالری نقش خانه اصفهان

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان از برگزاری نمایشگاه آثار نقاشی خط در گالری نقش خانه اصفهان خبر داد.

جعفر جعفر صالحی معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی این اداره کل، با اعلام این مطلب افزود: با توجه به بازدید گردشگران خارجی و داخلی از گالری نقش خانه در میدان امام (ره) اصفهان و جذابیت خط و خوشنویسی سنتی و ایرانی که در قالب فرم های مختلف بوسیله رنگ بر روی بوم نقش می بندد، این نمایشگاه با شرکت 30 نفر از هنرآموختگان استاد محمد رضا شفیعی (از چهره های برتر خوشنویسی و نقاشی خط کشور) راه اندازی شد.

او در ادامه گفت: خط و خوشنویسی از رشته های سنتی و اصیل ایرانی است که دارای ظرفیت های گوناگون در انواع خطوط ایرانی است و با وجود داشتن اساتید برجسته در اصفهان و کشور در رشته خوشنویسی، کمتر توانسته ایم از این ظرفیت در هنرهای مختلف از جمله رشته های گوناگون صنایع دستی استفاده ببریم.

جعفر صالحی همچنین اشاره کرد: با توجه به اینکه گالری نقش خانه هنرهای سنتی به عنوان مرکز تخصصی هنر و صنایع دستی درحال فعالیت های متعدد در زمینه برگزاری نمایشگاههای صنایع دستی و خوشنویسی است، می توانیم به صورت گسترده و هدفمند شاهد رشد، شکوفایی و تعامل رشته خوشنویسی با رشته های مختلف صنایع دستی در اصفهان باشیم.

نمایشگاه فوق تا 14 شهریور 97 همه روزه از ساعت 10 تا 17 در محل گالری نقش خانه هنرهای سنتی، واقع در میدان امام (ره)، ابتدای بازار مسجد شیخ لطف الله، آماده بازدید علاقه مندان است.

« دنیای سفر » این نوشته را از « میراث آریا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1