29 مارس 2024 - 02:58

انتقاد آژانس گردشگری انگلیسی از تعلیق پروازهای بریتیش ایرویز

28 اوت 2018 - 14:00 dsfr.ir/ne95j

انتقاد آژانس گردشگری انگلیسی از تعلیق پروازهای بریتیش ایرویز
gashtesafiran.com
گردشگری انگلیس

بنیانگذار یک آژانس گردشگری در انگلیس تعلیق پروازهای لندن- تهران شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز را «شرمساری بزرگ» خواند.

شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز هفته گذشته اعلام کرد به دلیل فقدان توجیه اقتصادی پروازهای لندن- تهران، این پروازها را از ۲۲ سپتامبر تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق در می آورد. در همین خصوص، آژانس گردشگری انگلیسی Wild Frontiers که تورهای متنوعی را برای مقصدهای مختلف گردشگری ایران برنامه ریزی می کند، مجبور شده است برای گردشگران انگلیسی علاقه مند به بازدید از ایران پروازهای جایگزین در نظر بگیرد.

جانی بیلبای، بنیانگذار این شرکت در گفت و گو با روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» این تعلیق را «شرمساری بزرگ» خواند و افزود: «ما در مدت ۱۰ سال اخیر بیش از هزار و ۵۰۰ نفر را بدون بروز هیچ حادثه ای به ایران فرستاده ایم.»

وی تصریح کرد: بزرگ ترین مساله درباره سفر، در هم شکستن مرزها و سبقت گرفتن از منازعات ژئوپلیتیک است. هربار مشتریان ما از ایران باز می گردند می گویند ایرانی ها دوستانه ترین مردمی هستند که تاکنون دیده اند و میهمان نوازی ایرانیان افسانه ای است. در ماه های اخیر برخی از شرکت های هواپیمایی اعلام کرده اند که پروازهای مستقیم خود به ایران را متوقف خواهند کرد.

فرصت طلبی ایرلاین های ترکیه
در همین حال، شرکت های هواپیمایی ترکیه پس از اعلام توقف فعالیت شرکت های اروپایی در ایران آمادگی خود را برای ارائه خدمات حمل و نقل هوایی به مسافران کشورمان اعلام کردند. روزنامه استار ترکیه در گزارشی تحت عنوان «غربی ها رفتند، مسافران ایرانی از طریق شرکت های ترک سفر خواهند کرد» از جایگزینی شرکت های ترکیه ای در پروازهای خارجی ایران خبر داد.

به نوشته این رسانه، پس از خروج شرکت های اروپایی از بازار حمل و نقل هوایی ایران، پیش بینی می شود تعداد مسافران ایرانی شرکت های ترکیه ای ۲۰ درصد افزایش یابد. به نوشته استار، راه برای جایگزینی شرکت های ترکیه در بازار پرمسافر هوایی ایران باز شده است تا آنها با استفاده از مسیرهای هوایی ترکیه به مقاصد خود عزیمت کنند.

به ادعای این رسانه، مقصد بیشتر مسافرت های خارجی ایرانیان، اروپا و آمریکا است و هم اکنون شرکت های پگاسوس و ترکیش ایر ترکیه به مقصد تهران و شهرهای اروپایی و آمریکایی پروازهای منظمی دارند و می توانند تقاضای سفر مسافران ایرانی در پی خروج شرکت های اروپایی را پوشش دهند. در ماه های اخیر برخی شرکت های هواپیمایی اعلام کرده اند که پروازهای مستقیم خود به ایران را متوقف خواهند کرد.
 

« دنیای سفر » این نوشته را از « دنیای اقتصاد » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1