24 آوریل 2024 - 16:54

دستی به سر و روی پل ساسانی باشت کشیده می شود

28 اوت 2018 - 10:00 dsfr.ir/436xx

دستی به سر و روی پل ساسانی باشت کشیده می شود
safargardi.com
پل تاریخی باشت

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری باشت گفت: طرح مرمت دیوار حائل اثر تاریخی پل بریم با 700 میلیون ریال اعتبار اجرا می شود.

صادق ماندنی زاده با بیان اینکه پنجمین مرحله مرمت بنای تاریخی پل بریم در شهرستان باشت در حال اجراست، اظهار کرد: طرح مرمت دیوار حائل اثر تاریخی پل بریم با هدف پیشگیری از تخریب با سیلاب رودخانه با 700 میلیون ریال اعتبار اجرا می شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری باشت تصریح کرد: تاکنون مرمت هشت دهنه از بنای تاریخی پل بریم به طول 40 متر در این شهرستان اجرا شده است.

ماندنی زاده عنوان کرد: پل بریم از بناهای به جا مانده از دوره ساسانی است که در سال 1380 با شماره 4400 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی ساخت فاز دوم اردوگاه رفاهی تفریحی رود رونه در شهرستان باشت آغاز شد، ادامه داد: این طرح در زمینی به مساحت 14 هزار متر مربع اجرا می شود. اعتبار فاز اول احداث اردوگاه تفریحی رفاهی رود رونه از محل مصوبات سفر هیات دولت به کهگیلویه و بویراحمد تأمین شده است. بیش از یک میلیارد و 800 میلیون ریال تاکنون در زمینه زیر ساخت های گردشگری رود رونه هزینه شده است.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایسنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1