23 آوریل 2024 - 21:41

خنثی کردن تحریم ها با پادزهر بیت کوین

27 اوت 2018 - 10:00 dsfr.ir/p42l4

خنثی کردن تحریم ها با پادزهر بیت کوین
sakhtafzarmag.com
ارز دیجیتال

یکی از مهم ترین موانع زیرساختی جهت جذب گردشگران خارجی به کشور، مشکلات مربوط به ارائه خدمات بین المللی مالی و بانکی است که نقل و انتقالات ارزی گردشگران ورودی به کشور را که عموما عادت به استفاده از کارت های اعتباری بین المللی دارند، ناممکن کرده است. به موجب این مشکل، گردشگران خارجی که به ایران سفر می کنند ناچار به حمل پول نقد هستند که این مساله امنیت سفر آنان را با چالش های جدی روبه رو می کند.

این در حالی است که با برقراری مجدد تحریم ها علیه ایران، نقل و انتقلات ارزی برای گردشگران خارجی دشوارتر از گذشته خواهد شد و در چنین شرایطی است که کارشناسان توصیه می کنند که کشور جهت خروج از این بن بست می تواند از ظرفیت ارزهای دیجیتال بهره بگیرد. به باور فعالان گردشگری و صاحب نظران این حوزه، با استفاده فراگیر از ارزهای نوظهور دیجیتال در آژانس های مسافرتی، هتل ها و مراکز اقامتی و سایر زیرساخت های گردشگری کشور، فرصتی رقم خواهد خورد که به موجب آن و با استفاده از این امکان جذاب، معضلات مربوط به جابه جایی پول گردشگران از بین خواهد رفت و محدودیت های ناشی از تحریم های بین المللی در حوزه گردشگری به حداقل خواهد رسید.

بررسی چند تجربه جهانی نیز نشان می دهد که برخی مقاصد گردشگری جهانی توانسته اند با بهره گیری از ظرفیت ارزهای عمده دیجیتال همچون بیت کوین برای پرداخت و دریافت هزینه های مربوط به سفر، شرایط را برای جذب تعداد بیشتری از گردشگران خارجی به مرزهای خود تسهیل کنند. در ایران نیز چندی پیش، رئیس هیات مدیره جامعه گردشگری الکترونیکی ایران از فعال شدن درگاه پرداخت ارزهای دیجیتال عمده و شناخته شده در سامانه های فروش مراکز گردشگری، هتل ها و شرکت های مسافرتی در آینده نزدیک خبر داد.

فعالان کسب وکارهای مرتبط با گردشگری نیز توسعه استفاده از ارزهای دیجیتال در بخش گردشگری کشور را یک راهکار خلاقانه و مناسب برای خروج از تنگناهای مالی کنونی می دانند.

« دنیای سفر » این نوشته را از « دنیای اقتصاد » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1