19 مارس 2024 - 05:45

محل اقامت گردشگران خارجی، شاخص مهم ثبت جهانی یک اثر است

19 اوت 2018 - 14:00 dsfr.ir/af53m

گردشگران خارجی

مشاور معاون صنایع و هنرهای دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: محل اقامت یک گردشگر خارجی یکی از شاخص های بسیار مهم و حائز اهمیت برای به ثبت جهانی رسیدن است.

ویدا توحدی با بیان این مطلب، اظهار کرد: برای جهانی شدن لازم است که یک پیش نیازهایی را در نظر بگیریم که آن ملی شدن است؛ قطعا زمانی که یک منطقه جغرافیایی ثبت ملی شود ظرفیت این را دارد که بتواند در عرصه های جهانی نیز بدرخشد.

وی درباره پیش نیازها و شرایط ثبت جهانی آثار تاریخی در سطح جهان، عنوان کرد: باوجود جاده خاکی هیچ وقت نمی شود که جذب توریست خارجی و یا داخلی را داشته باشیم؛ همچنین باید اعلام کرد که محل اقامت یک گردشگر خارجی یکی از شاخص های بسیار مهم و حائز اهمیت برای به ثبت جهانی رسیدن است و مادامی که ما نتوانیم شرایط مناسب را برای اقامت توریست های داخلی و خارجی فراهم کنیم؛ صحبت کردن در خصوص ثبت جهانی آثار اساسا موضوعیت پیدا نمی کند.

مشاور معاون صنایع و هنرهای دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تاکید بر لزوم تسلط بر زبان های بین المللی توسط فعالان حوزه گردشگری خاطرنشان کرد: همچنین دانستن زبان و ارتباط برقرار کردن با توریست خارجی برای مردم محلی و استفاده کردن از مواد اولیه طبیعی برای ارائه خدمات گردشگری در این مناطق یکی دیگر از ضروریات به ثبت جهانی رسیدن آثار تاریخی است که باید به صورت جدی توسط مردم و مسئولان مورد توجه قرار بگیرد.

توحدی در ادامه اضافه کرد: لذا بایستی تمامی مسئولان با فعالان حوزه گردشگری در تعامل باشند تا بتوانیم شاخص های جهانی شدن را مهیا کرده تا در روند به ثبت جهانی رسیدن آثار شرایط برای بازدید کارشناسان بین المللی نیز تسهیل شود.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایسنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1