19 مارس 2024 - 13:25

حمایت از صنعتگران خلخال با راه اندازی بازارچه های فصلی

16 اوت 2018 - 17:00 dsfr.ir/cm4xy

صنایع دستی خلخال

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خلخال بر حمایت از صنعتگران این شهرستان با راه اندازی بازارچه های فصلی تاکید کرد.

محمد رضا شایقی سرپرست میراث فرهنگی شهرستان خلخال روز سه شنبه 23 مرداد 97 با اعلام این خبر تصریح کرد: «بیش از هزار صنعتگر در این شهرستان به تولید صنایع دستی اشتغال دارند.»

فروش تولیدات یکی از دغدغه های جدی هنرمندان صنایع دستی است و به همین دلیل راه اندازی بازارچه های صنایع دستی در دستور کار قرار گرفته است.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خلخال ادامه داد: بازارچه ها فرصتی برای فروش و معرفی تولیدات فراهم ساخته و امکان سفارش گیری را برای هنرمندان تسهیل می کند.

به گفته شایقی با توجه به کیفیت تولیدات صنایع دستی در این شهرستان معرفی تولیدات در سطح ملی و بین المللی نیز دنبال می شود.

او همچنین با اشاره به راه اندازی بازارچه صنایع دستی در منطقه نمونه گردشگری ازناو، اضافه کرد: 20 غرفه در این بازارچه برای فروش صنایع دستی تولیدی شهرستان تدارک دیده شده است.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خلخال به تولید گلیم، جاجیم، شال، سفال، معرق و منبت چوب، ملیله سازی، نقاشی روی چرم و محصولات چرمی اشاره کرد.

شایقی متذکر شد: جاجیم خلخال توانسته است نشان جغرافیایی ملی را اخذ کند و تولید آن در این منطقه قدمت تاریخی بالایی دارد.

« دنیای سفر » این نوشته را از « میراث آریا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1