18 مارس 2024 - 22:40

فرصت اردبیل برای جذب گردشگران ترکیه

15 اوت 2018 - 15:00 dsfr.ir/kg7fv

فرصت اردبیل برای جذب گردشگران ترکیه
ilgarnews.ir
گردشگری اردبیل

در نیمه اول سال جاری میلادی بیش از یک میلیون و ۱۵۹ هزار گردشگر ایرانی، به ترکیه سفر کرده اند. این درحالی است که تعداد ایرانیان مسافر این کشور توریستی در سال ۲۰۱۷ از مرز ۲میلیون و ۵۰۰ هزار نفر نیز گذشت. حالا به گفته معاون استاندار وان ترکیه ۵۰۰ هزار نفر از این ۲و نیم میلیون نفر گردشگرانی بوده اند که به وان رفته اند.

اسحاق چنار که در قالب یک هیات اقتصادی به اردبیل سفر داشته، از نمایشگاه بزرگ توریسم وان خبر داده که مهرماه امسال در این شهر برگزار می شود؛ نمایشگاهی که به گفته وی، به عنوان سومین نمایشگاه پرمخاطب ترکیه شناخته می شود.

معاون استاندار وان همچنین گفته است که انتظار می رود از استان اردبیل نیز صنعتگران و گردشگران و فعالان حوزه تجارت حضوری موفق داشته باشند.

وی ضمن برشمردن پتانسیل های گردشگری اردبیل، خواهرخوانده وان، تصریح کرده است: «ما هر چه در این استان مشاهده کردیم قابلیت بی نظیر در بخش گردشگری است که قطعا در کنار تاریخ و تمدن این شهر می تواند یک ظرفیت عظیم برای جذب گردشگران خارجی باشد.»

ما در قالب نمایشگاه وان که با محوریت توریسم برگزار می شود تلاش خواهیم کرد تا در کنار پذیرش ۶۰ تا ۷۰ شرکت داخلی ترکیه از استان های همجوار به ویژه استان اردبیل نیز گروه های فعال گردشگری و تجاری را نیز پذیرش کنیم تا آنها بتوانند قابلیت های خود را به نمایش بگذارند.

این اظهارات درحالی بیان می شود که تاکنون شهرهای مرزی ایران نتوانسته اند گردشگران ترکیه را دست کم از شهرهای مرزی این کشور به خود جذب کنند. در عین حال، استانی مانند وان ترکیه در سال های اخیر، بیشترین عواید اقتصادی را از گردشگران ایرانی کسب کرده است.

« دنیای سفر » این نوشته را از « دنیای اقتصاد » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1