19 مارس 2024 - 15:22

پنج عادت آزاردهنده در سفر

13 اوت 2018 - 17:00 dsfr.ir/lx02l

پنج عادت آزاردهنده در سفر
mehrnews.com
سفر و گردشگری

یک سایت گردشگری خارجی اقدام به نظرسنجی درباره چند عادت آزاردهنده مسافران کرده است که جوامع محلی و همسفران آنها را وادار به واکنش می کند.

به تازگی وبسایت AGODA یک نظرسنجی درباره آزاردهنده ترین عادت ها در سفر انجام داده است. این نظرسنجی در بین ۱۰ هزار نفر از گردشگران نقاط مختلف دنیا مانند انگلستان، آمریکا، استرالیا، مالزی، سنگاپور، تایلند، چین و... انجام شده است تا این موارد آزاردهنده را رتبه بندی و اعلام کند.

مسافران پرسر و صدا
مسافران پرسرو صدا بالاترین رتبه را در این فهرست (۵۷ درصد) به خودشان اختصاص داده اند. همسفر شدن با افرادی که به سرو صدای زیاد خود اهمیتی نمی دهند، تقریبا در اکثر مقاصد گردشگری و کشورهایی که در این نظرسنجی شرکت کرده اند آزاردهنده هستند.

معتادان موبایل
مسافرانی که دائم مشغول کار کردن با گوشی ها و لوازمی از این قبیل هستند به نظر ۴۷ درصد از افراد آزاردهنده هستند. حدود ۵۹ درصد مسافران ویتنامی اظهار داشتند که این عادت برایشان بسیار ناراحت کننده است. اما تایلندی ها در تحمل این افراد صبورترند (۳۱ درصد).

افراد بی توجه به تفاوت های فرهنگی
حساس نبودن به تفاوت فرهنگی در هنگام سفر یکی دیگر از موارد آزاردهنده است که بسیار نزدیک به مورد قبلی است (۴۶ درصد).

توریست هایی که فرهنگ محلی را رعایت نمی کنند به خصوص برای مردم سنگاپور، فیلیپین و مالزی (حدود ۶۰ درصد افراد) آزاردهنده هستند.

تورهای پرجمعیت
بیش از یک سوم (۳۶ درصد) افراد شرکت کننده در این نظرسنجی، همراهی یا در مجاورت تورهای مسافرتی پرجمعیت بودن را مزاحمت و دردسر بزرگی می دانند.

اگه شما آدم پر سرو صدایی باشید و همیشه هم سرتان با موبایل گرم است و در یکی از این تورها هم حضور داشته باشید، دشمن درجه یک مردم آن جامعه به حساب می آیید. جالب اینجاست که در تایلند، افراد مسن حساسیت کمتری به این گروه ها نشان می دهند و در سنگاپور این حساسیت با افزایش سن بیشتر می شود.

سلفی بگیران
گرچه سلفی گرفتن بدترین کاری نیست که می شود در طول سفر انجام داد اما ۲۱درصد از افراد شرکت کننده در این نظرسنجی این کار را آزاردهنده می دانند. چینی ها به نسبت دیگران کمتر به سلفی گرفتن حساسیت نشان می دهند (۱۲ درصد) و در مقابل استرالیایی ها بیشتر از همه این کار را آزاردهنده می دانند (۳۱درصد).

« دنیای سفر » این نوشته را از « خبرگزاری مهر » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1