19 مارس 2024 - 08:04

نیازمند بروز رسانی قوانین حوزه فرهنگ و هنر هستیم

20 ژوئن 2018 - 13:00 dsfr.ir/7l1ny

فرهنگ و هنر

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دنیا را همواره در حال توسعه و پیشرفت دائمی و نیازها را به روز دانست و تاکید کرد، چنانچه در حوزه قوانین فرهنگ و هنر به روز نشویم دچار مشکل شده و ازطرفی بدون اصلاح قوانین نیز افراد نمی توانند با گذشته کار کنند.

سید هادی حسینی روز سه شنبه در نشست اداره کل امور مجلس این معاونت و رابطین امور مجلس در معاونت ها و سازمان های تابعه این وزارتخانه گفت: تعامل با نمایندگان مجلس شورای اسلامی نقطه ای کلیدی، پایه ای و با هدف همفکری و استفاده از ظرفیت های موجود ضروری است.

وی با اشاره به وظایف قانونی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش فرهنگی افزود: آنچه قانون اساسی بر دوش این وزارتخانه نهاده رسیدگی به مسائل فرهنگی کشور است از اینرو باید مطالبات بحق را بموقع پاسخ بدهیم و در عین حال از فراسوی ارتباط مستمر با نمایندگان مجلس شورای اسلامی از حمایت های معنوی آنها بهره مند شویم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با تاکید بر ضرورت هماهنگی و هم افزایی در سطوح مختلف دستگاه فرهنگی کشور، اضافه کرد: همه عضو یک دستگاهستیم، منابع انسانی باید متخصص باشند و از طرفی تشکل ها نیز لازم است سامان یافته، تخصصی و رقابتی شوند.
به گفته وی برای تقویت و موفقیت وزارتخانه متبوع باید بسیج شده و همواره برای تحقق اهداف و برنامه های این وزارتخانه تلاش کنیم.

وی با بیان اهمیت تقویت تعاملات و ارتباطات با نمایندگان مجلس در سطح مدیران استانی این وزارتخانه هم گفت: ظرفیت بزرگی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود دارد که باید از این ظرفیت ها بهره کافی در ایجاد ارتباط برد و تنگ نظر نباشیم.

حسینی با تشبیه این وزارتخانه به ساختمانی که تمام ستونها در استحکام و دوام آن نقش دارند، گفت: باید ضمن رعایت سلسله مراتب بار وزارتخانه را بین خود تقسیم کرده و در حل مشکلات با توان افزایی بکوشیم.

وی با تاکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی قانونگذار و ناظر بر مسائل است، خطاب به رابطین امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شما باید مدام نیازها و مطالبات حوزه خود در بخش حقوقی را رصد کرده و نقاط ضعف و قوت هر قانون را در بخش فعالیتی خود به مرکز اعلام کنید.

بخش نظارتی مجلس نیز حوزه مهمی است. ما از طریق نمایندگان مجلس می توانیم قوانین را به سمت اجرایی شدن سوق دهیم. بنابراین تعامل با نمایندگان با هدف همفکری و استفاده از ظرفیت های موجود و تبادل اطلاعات ضروری است.

مدیرکل دفتر امور مجلس نیز با ارایه گزارش جامعی از فعالیتهای حوزه فعالیت خود در سال ٩٦، بر تقویت تعاملات بین نمایندگان و رابطین امور مجلس تاکید کرد.

سیدعلی حسینی با اشاره به سابقه برگزاری همایش رابطین امور مجلس در بهمن ماه سال گذشته افزود: انتظار داریم تا برگزاری همایش امور تعاملی و تقنینی مجلس را در معاونت ها و سازمانهای تابعه فعال کنیم و بحث دوسویه ای باشد در جهت مطالبات مردم در خدمت نمایندگان و نیز بهره مندی از کمک نمایندگان.

در ادامه این نشست رابطین امور مجلس به اظهار نظر در خصوص موضوعات مطروحه پرداختند.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایرنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1