19 مارس 2024 - 15:08

فروشگاه صنایع دستی در مراکز شهرستان های بوشهر احداث می شود

17 ژوئن 2018 - 11:00 dsfr.ir/4n38z

صنایع دستی بوشهر

همایشی با عنوان تجلیل از سمن ها و صنعتگران صنایع دستی با حضور معاون استاندار بوشهر، مدیرکل میراث فرهنگی، رئیس شورای شهر بوشهر، سمن های فعال و صنعتگران عرصه صنایع دستی برگزار شد.

در این همایش که روز چهارشنبه 23 خرداد 97 برگزار شد، زرین فر معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری بوشهر، گفت: «امروز در بحث صنایع دستی با رویکرد و برنامه ریزی که اداره کل میراث فرهنگی استان بوشهر داشته است، تحولی جدید در استان به وجود آمده است که همه ما شاهد ان هستیم و رشد و شکوفایی آن را نظاره می کنیم.»

زرین فر ادامه داد: صنایع دستی شناسنامه فرهنگی و تاریخی یک ملت است و باید با کمک کردن به این صنعت آن را به جایگاه واقعی خود برسانیم ، زیرا این صنعت نشان دهنده جایگاه مردم یک منطقه است.

او با بیان موضوع اقتصادی در حوزه صنایع دستی گفت: امروز در بحث پتروشیمی ها با هزینه یک میلیارد تومان با توجه به شاخص ها، یک شغل ایجاد می شود ولی در بحث صنایع دستی با سرمایه گذاری بسیار پایین شاهد بازدهی بیشتری هستیم.

زرین فر گفت: امروز بزرگترین مشکل صنعتگران این عرصه بحث بازاریابی و فروش آن است که با برنامه هایی که اداره کل میراث فرهنگی در این سال ها داشته است تا حدودی این دغدغه رفع شده است و هم اکنون نیز در حال رایزنی برای ایجاد فروشگاه هایی در مرکزیت هر شهرستان در استان بوشهر هستیم، این مهم از مصوبات کارگروه تخصصی صنایع دستی استان است.

همچنین ناصر امیرزاده مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر در این مراسم با تشکر از سمن های فعال گفت: امسال در جشنواره ملی سمن ها، انجمن های سیراف پارس، صدای چرخاب و ماندستان آیین در بخش های مختلف افتخار آفرینی کردند و به همین دلیل اداره کل میراث فرهنگی نگاه ویژه ایی به سمن ها خواهد داشت.

صنایع دستی امروز در استان رشد خوبی داشته است و باید هر چه سریعتر زیرساخت های مورد نیاز برای کمک به رشد این صنعت را فراهم آوریم تا شاهد اقتصادی پایدار در این بخش در استان و کشور باشیم.

در پایان از صنعتگران صنایع دستی که نشان ملی دریافت کرده بودند و همچنین سمن های برتر جشنواره های ملی تقدیر شد.

« دنیای سفر » این نوشته را از « میراث آریا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1